logo

Metodologie nouă de înscriere a copiilor în clasa I


https://www.ipn.md/ro/metodologie-noua-de-inscriere-a-copiilor-in-clasa-i-7967_1111772.html

Au fost modificate condițiile de înscriere a copiilor în clasa I. Ministerul Educației și Cercetării precizează că noua metodologie corespunde prevederilor actelor normative și legislative în vigoare și asigură incluziunea tuturor copiilor. Astfel, în clasa întâi se pot înscrie cetățenii Republicii Moldova din diasporă, cetățenii Uniunii Europene, cei străini și refugiați, inclusiv copiii cu cerințe educaționale speciale, transmite IPN.

Potrivit documentului, în clasa I se înscriu obligatoriu, fără probe de concurs, toți copiii din districtul școlar corespunzător, care au împlinit vârsta de șapte ani până la începutul anului de studii, inclusiv copiii cetățenilor Republicii Moldova din diasporă, ai cetățenilor Uniunii Europene, străinii, precum și copiii din familii refugiate. Acestor categorii li se acordă 10 la sută din numărul total de locuri.

Copiii cu cerințe educaționale speciale vor avea o perioadă de tranziție de la învățământul preșcolar la învățământul primar, în funcție de recomandările specialiștilor structurilor teritoriale de asistență psihopedagogică din cadrul Centrului Republican de Asistență Psihopedagogică.

Procesul de tranziție se va desfășura în trei etape, după orarul stabilit de Ministerul Educației și Cercetării: organizarea procesului de tranziție, înscrierea copiilor în clasa I, monitorizarea adaptării copilului la mediul școlar.

Copiii cu cerințe educaționale speciale sau dizabilități, cărora nu le pot fi asigurate condițiile necesare pentru incluziunea educațională în școala din localitate, vor putea fi înscriși doar în instituțiile de învățământ care dispun de condițiile necesare, la solicitarea părinților.

Pentru instituțiile cu profil de arte și sport, noile modificări prevăd realizarea probelor de aptitudini în perioadele indicate și aprobate în orarul de înscriere a copiilor în clasa I.

Potrivit Biroului Național de Statistică, la începutul anului de studii 2024-2025 în învățământul primar și secundar general activau 1185 de instituții, dintre care 88 școli primare, 752 de gimnazii, 337 de licee, șase școli pentru copii cu deficiențe în dezvoltarea intelectuală sau fizică și două școli serale.

📢 IPN este și pe Google News. Abonați-vă!