În Moldova mass-media continuă să fie controlată politic, iar cetățenilor în perioada electorală li s-au prezentat doar anumite viziuni, așa încât nu toată lumea a avut acces egal și echilibrat la informație. Chiar și așa, experții media menționează că mai există „insule” de presă independentă în țară, care-și exercită meseria echidistant și echilibrat, inclusiv în campania electorală. Sunt constatări ale celui de-al cincilea și ultimului raport de monitorizare a mass-mediei în campania electorală pentru alegerile din 24 februarie, realizat în perioada 17-24 februarie, în cadrul Coaliției pentru Alegeri Libere și Corecte, de către Asociația Presei Independente și Centrul pentru Jurnalism Independent.
Într-o conferință de presă la IPN, directoarea Centrului pentru Jurnalism Independent, Nadine Gogu, a remarcat că au fost monitorizate 12 televiziuni, în orele de seară. De cele mai multe ori, de tonalitate pozitivă în știri, emisiuni și dezbateri au beneficiat concurenții electorali în circumscripția națională PDM, urmați de PSRM și Partidul Politic Șor. Blocul electoral ACUM a apărut în cele mai multe materiale cu tonalitatea negativă, fiind urmat de PSRM. Dintre concurenții în circumscripții uninominale, cele mai multe apariții în materiale cu tonalitate pozitivă i-au revenit lui Vladimir Plahotniuc (PDM), Vasile Costin (PDM), Constantin Țuțu (PDM), urmați de Zinaida Greceanîi (PSRM), Alexandr Odințov (PSRM) și Vlad Batrîncea (PSRM). Mihail Popșoi (ACUM), Elena Bodnarenco (PCRM) și Andrei Năstase (ACUM) au avut cele mai multe mențiuni pe tonalitate negativă.
Cea mai mare vizibilitate, din punctul de vedere al frecvenței și duratei aparițiilor în imagini și al intervențiilor directe în materiale, a avut-o PDM, PSRM, ACUM, Partid Politic Șor și PL. Cea mai mare diversitate, din punct de vedere tematic, a fost atestată la NTV Moldova, Accent TV, Pro TV și Televiziunea Centrală. La documentarea materialelor, posturile monitorizate au recurs la diverse surse sociale, pe primul loc fiind cetățenii, urmați la mare distanță de reprezentanții CEC, exponenți ai societății civile.
Apreciind, per general, comportamentul mass-media în campania electorală și încălcările atestate, directoarea Centrului pentru Jurnalism Independent a spus că, în pofida sancțiunilor aplicate, situația rămâne aceeași. „Aceasta demonstrează că avem un Consiliu al Audiovizualului, dar efect în urma activității acestui Consiliu nu avem, când vorbim de campania electorală. Ar fi cazul ca acesta să aplice sancțiuni care să fie și eficiente”, a subliniat Nadine Gogu.
Directorul Asociației Presei Independente, Petru Macovei, s-a referit la activitatea a 16 portaluri online și ziare monitorizate. Partidul Democrat, Partidul Socialiștilor, Blocul electoral ACUM și Partidul Șor au fost cei mai mediatizați concurenți electorali în circumscripția națională în ultima săptămână a campaniei electorale. De cele mai multe ori, tonalitatea reflectării a fost neutră. Cel mai des au fost prezentați în context negativ Partidul Democrat și Partidul Socialiștilor, iar cele mai multe apariții pe o tonalitate pozitivă le-a avut Partidul Democrat.
În rândul candidaților pe circumscripțiile uninominale, Vladimir Plahotniuc (PDM), Maia Sandu (ACUM), Andrei Năstase (ACUM) și Ilan Șor (PPȘ) au fost cei mai mediatizați. Cele mai multe apariții pe o tonalitate pozitivă le-a avut Vladimir Plahotniuc, urmat de Ilan Șor. În ceea ce privește aparițiile pe o tonalitate negativă, primii patru clasați sunt Vladimir Plahotniuc, Maia Sandu, Andrei Năstase și Ilan Șor. Aceștia au avut practic același număr de apariții negative.
Polina Panainte, secretara Coaliției pentru Alegeri Libere și Corecte, a remarcat că, deși unii concurenți electorali s-au bucurat de o prezență masivă pe ecranele televizoarelor și pe online, nu au câștigat un loc în parlament, ceea ce o face să creadă că cetățenii au început să diferențieze informația care manipulează de cea prezentată echidistant.