Factorii de decizie ai sistemului educațional municipal își propun să asigure un dialog constructiv cu mass-media și cu societatea civilă, întru promovarea unei educații de calitate. Probleme, dar și potențiale soluții pentru o comunicare eficientă au fost abordate în cadrul unui atelier, parte a Forumului de idei pedagogice „Dialoguri chișinăuiene”, organizat de către Direcția municipală educație, tineret și sport, transmite IPN.
Atelierul, organizat joi, 12 ianuarie, a întrunit reprezentanți ai comunității pedagogice, ai domeniului de cercetare științifică națională, ai managementului preuniversitar, precum și reprezentanți ai mass-mediei.
Prezent la eveniment, șeful interimar al Direcției, Alexandru Fleaș, a declarat că participanții la forum și-au propus să reflecteze asupra perspectivelor educaționale, asupra relației școlii cu mass-media, pentru a asigura un schimb de experiență. „Rolul mass-media este foarte important. Presa este un partener în promovarea reușitelor din sistemul educațional, dar trebuie să abordăm și problemele cu care ne confruntăm și să propunem soluții pentru a le soluționa”, a notat Alexandru Fleaș.
Șefa Secției management preuniversitar din cadrul DGETS, Rodica Guțu, a menționat că scopul atelierului este de a „construi punți” în comunicarea cu jurnaliștii – „mesageri ai informației care ajunge la urechea fiecăruia”.
Directoarea Liceului Teoretic „Vasile Alecsandri”, Daniela Vacarciuc, a remarcat că în unele cazuri reprezentanții mass-media au o abordare unilaterală și i-a îndemnat să țină întotdeauna cont de valori, pentru că în caz contrar are de suferit și presa, și școala, dar și comunitatea.
Participanții la forum sunt de părere că e nevoie ca mass-media să promoveze cât mai multe exemple pozitive din sistemul educațional. În cazul în care este vorba despre situații mai sensibile, e nevoie de o abordare echidistantă, cu prezentarea tuturor opiniilor.
Forumul de idei pedagogice „Dialoguri chișinăuiene” este la opta ediție.