logo

Maib a împărtășit din experiența de digitalizare în banking la conferința Digital Transformation for Financial Institutions 2023


https://www.ipn.md/ro/maib-a-impartasit-din-experienta-de-digitalizare-in-banking-7542_1096154.html

Inteligența artificială, blockchain, securitate cibernetică, experiența digitală a clienților, cash management, procesul de onboarding a clienților pe online, metaverse – sunt câteva dintre subiectele care au captat atenția celor peste 200 de participanți prezenți la cea de-a doua ediție a conferinței Digital Transformation for Financial Institutions, organizată de Fintech Moldova și susținută de maib și Mastercard.

Transformarea digitală pe care maib și-a propus-o în strategie și pe care o implementează cu succes a intensificat interesul întregii echipe maib pentru această conferință, pe lângă speakerii ce au împărtășit experiența băncii în domeniu, la eveniment participând și circa 50 de angajați maib, specialiști care s-au inspirat pentru a crea în continuare soluţii financiare simple și inteligente, potrivite stilului de viaţă, care inspiră oamenii să fie mai fericiţi și afacerile - mai prospere.

Giorgi Shagidze, Președintele maib:

”Anul trecut am început o transformare digitală la scară largă, scopul nostru fiind să devenim o bancă agilă, cu o structură ierarhică aplatizată, tipică start-up-urilor, în care echipele au capacitatea și puterea de decizie de a rezolva case-uri și de a implementa noi idei în cel mai scurt timp, astfel încât să răspundem prompt necesităților clienților. Deja vedem rezultatele transformării, astfel în 2022 numărul de utilizatori ai aplicației maibank a crescut cu 50%, numărul de tranzacții cu mai mult de 100%, iar 55% din totalul de depozite sunt deschise online și 20% din totalul de credite sunt oferite prin aplicația mobilă. Aș vrea să mulțumesc comunității Fintech Moldova pentru organizarea unui eveniment atât de important pentru instituțiile financiare atât din țară, cât și de peste hotare, precum și Mastercard pentru parteneriatele frumoase în care ne implicăm împreună.”
 


Accentul pe inteligența artificială, cum funcționează ChatGPT, care este diferența dintre acesta și GPT3, popular în martie 2022, cum NLP (procesarea limbajului natural) a evoluat pentru a crea experiențe cât mai aproape de realitate și alte detalii actuale au fost abordate de Mihai Preguza, Data scientist în Departamentul IT al maib, în cadrul prezentării „Rolul AI în serviciile financiare. Demistificarea beneficiilor și aplicațiilor inteligenței artificiale în serviciile financiare.”

”Inteligența artificială nu mai este viitorul, este prezentul. La maib utilizăm o multitudine de algoritmi care ne sprijină pentru a crea oferte personalizate clienților, pentru a asigura identificarea prin date biometrice, pentru a crea experiențe simple și ușoare pe digital, în același timp oferind securizare înaltă pentru tranzacțiile clienților”, menționează Mihai.

 


Despre digitalizarea sectorului financiar-bancar național și rolul parteneriatului public-privat a vorbit Aliona Stratan, Prim-vicepreședinta maib, în cadrul panelului ”Cum are loc facilitarea transformării digitale la nivel național în domeniul finanțelor. Rolul sectorului public și privat”, subliniind schimbările pe care maib le-a îmbrățișat în calea sa spre digitalizare și cum a fost influențată viteza cu care se întâmplă acestea în bancă.

Aliona Stratan, Prim-vicepreședinta maib:

”Datorită mediului și necesităților clienților care evoluează constant, în maib am început implementarea conceptului de ”digital first”, ceea ce înseamnă că orice produs sau serviciu nou pe care îl creăm este disponibil inițial pe canalul digital, astfel încât clientul să se simtă confortabil și să aibă o experiență simplă și ușoară în utilizarea acestora. Când vorbim de digital la maib ne referim la 3 componente: oamenii noștri, arhitectura și tehnologia. În prezent la maib lucrează profesioniști din peste 10 țări, îmbinând experiența locală cu cea internațională, lucrând în stil agile, ceea ce ne permite să lucrăm cât mai ușor, mai rapid și mai bine pentru clienții noștri. Ne bucurăm să vedem zi de zi cum clienții noștri îmbrățișează inovația, în prezent 40% din totalul de depozite fiind deschise online. Pot spune, cu certitudine, că avem una dintre cele mai bune echipe IT din țară și împreună cu întreaga echipă maib continuăm inovarea digitală.”

Digital Transformation for Financial Institutions a fost organizată de Fintech Moldova cu suportul maib și Mastercard, fiind susținută de USAID în cadrul Programului de Reforme Instituționale și Structurale din Moldova (MISRA).

Despre maib

Maib este cea mai mare bancă din Moldova, cu o cotă de 33% din depozite și 37,2% din creditele întregului sistem bancar la sfârșitul anului 2022. Maib este un creditor disciplinat, cu rata creditelor neperformante de 2,54% și este bine capitalizat cu CAR de 22,2% la data de 31 decembrie 2022. Banca este de importanță sistemică și deservește aproape o treime din populația țării. Maib este recunoscută pe scară largă pentru serviciile sale pentru clienți și produsele inovative. În 2023 maib a obținut premiul pentru „Cea mai bună bancă din Moldova”, titlu acordat de publicația internațională Global Finance pentru al șaptelea an consecutiv.





*******
DISCLAIMER: Autorii comunicatelor – nu agenția de presă IPN – poartă responsabilitate exclusivă pentru corectitudinea și esența conținutului comunicatului, prezentat spre publicare și/sau distribuire.