Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) a publicat astăzi pe site-ul său oficial www.anrceti.md, în Pagina utilizatorului, mai multe informații utile de care consumatorii au nevoie pentru a înțelege mai bine serviciile pe care urmează să le achiziţioneze sau de care deja beneficiază. Informațiile vin să suplimenteze Pagina utilizatorului cu o secțiune nouă - Ghiduri tematice şi să completeze secțiunea Întrebări frecvente din aceiaşi pagină. Această lucrare este prevăzută în planul de acțiuni pentru desfăşurarea Campaniei de informare «Cunoașteți drepturile de consumator», lansată de ANRCETI în februarie curent.
Prin informațiile postate pe site, ANRCETI încearcă să răspundă la cele mai frecvente întrebări și probleme semnalate de utilizatorii serviciilor de comunicaţii electronice în petițiile lor sau prin intermediul telefonului pentru informare al ANRCETI – 080080080. În primul ghid, publicat astăzi în secțiunea Ghiduri tematice din Pagina utilizatorului, specialiștii ANRCETI dau un răspuns detaliat la întrebarea: Cum să evitați facturile exagerate în utilizarea serviciilor de telefonie mobilă și Internet mobil.
În răspunsul lor, specialiștii ANRCETI recomandă utilizatorilor să urmărească permanent creditul, minutele și traficul de date incluse în abonament, în special pentru telefoanele inteligente. Totodată, dânşii atenționează utilizatorii asupra necesității de a-și proteja telefonul mobil de acces neautorizat prin parolă, cod PIN, etc. și le amintește că, în cazul pierderii sau furtului telefonului, ei trebuie să informeze imediat furnizorul despre acest fapt în scopul suspendării serviciului.
Specialiștii ANRCETI îi sfătuiesc pe utilizatori să se informeze despre tarifele aplicate în cazul depășirii volumului de servicii incluse în abonament, să analizeze facturile din ultimele două – trei luni și să decidă dacă abonamentul corespunde cerințelor lor. În cazul în care a expirat perioada minimă contractuală, utilizatorilor li se propune să examineze posibilitatea trecerii la alt abonament sau la alt furnizor, în cazul în care acesta propune o ofertă mai convenabilă.
Tot astăzi în secţiunea Întrebări frecvente din Pagina utilizatorului au fost publicate răspunsuri la mai multe întrebări noi parvenite la ANRCETI de la consumatori, întrebări legate de utilizarea serviciilor de telefonie, Internet şi televiziune. Răspunsurile conţin informații detaliate referitoare la încheierea unui contract în formă scrisă, verificarea ariei de acoperire a rețelelor de telefonie mobilă, alegerea celei mai avantajoase oferte a serviciului de televiziune contra plată, deblocarea telefonului mobil, etc.
Specialiştii ANRCETI recomandă utilizatorilor care s-au ciocnit de probleme privind utilizarea serviciilor sau relaţia cu furnizorii să consulte secţiunea Întrebări frecvente a Paginii utilizatorului, unde ar putea găsi răspunsuri la întrebările care-i interesează. În cazul în care nu au găsit răspunsul cuvenit, utilizatorii sunt îndemnaţi să sune la telefonul pentru informare al ANRCETI – 080080080 (apel gratuit, disponibil în zilele de lucru între orele 8.00-12.00 și 13.00-17.00), să remită ANRCETI o adresare electronică la adresa: http://www.anrceti.md/contact sau să scrie o petiţie la adresa poştală a ANRCETI: bd. Ştefan cel Mare, 134, MD-2012, mun. Chişinău.
ANRCETI planifică să suplimenteze Pagina utilizatorului de pe site-ul său oficial cu mai multe ghiduri tematice în care va prezenta în detaliu informaţiile de care au nevoie consumatorii pentru a beneficia de servicii de calitate, accesibile şi adaptate nevoilor lor. La începutul lunii octombrie, ANRCETI a lansat pe pagina sa web oficială primul Ghid nou - privind încheierea şi conţinutul minim al contractelor ce au ca obiect furnizarea de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului.
Serviciul de informare şi comunicare cu mass – media al ANRCETI
16 octombrie 2014
tel. 022 251 306, 079422244