COMUNICAT DE PRESĂ
la conferinţa de lansare a Centrului de Asistenţă a Consumatorilor din regiunea Centru
şi „linia fierbinte” privind drepturile consumatorilor
03 decembrie 2014
Centrul de Analiză şi Prevenire a Corupţiei (CAPC), a lansat Centrul de Asistenţă a Consumatorilor din regiunea Centru (CAS Centru) - structură regională, alternativă, neguvernamentală, care va oferi servicii de informare și consultanță consumatorilor, agenților economici.
Centrul de Asistenţă a Consumatorilor va acorda următoarele servicii:
- Informarea consumatorilor în ce priveşte siguranţa alimentară;
- Consultarea cetăţenilor privind drepturile consumatorilor;
- Acordarea asistenţei juridice primare populaţiei în ce priveşte drepturile de consumator;
- Oferirea informaţiilor şi ajutarea populaţiei de a se adresa autorităţilor competente în protecţia drepturilor consumatorilor;
- Informarea autorităţilor competente despre depistatea cazurilor de produse alimentare contrafăcute sau periculoase pentru consumatori;
- Identificarea, sistematizarea şi înaintarea propunerilor de ajustare a cadrului normativ în domeniul securităţii alimentare a consumatorilor;
- Asistarea şi consultarea ONG-lor active şi interesate în domeniul protecţiei drepturilor consumatorilor;
-
Consilierea agenţilor economici ce comercializează produse alimentare privind obligaţiile şi drepturile acestora;
În cadrul CAS Centru va funcţiona, de luni pînă vineri, de la ora 9.00 pînă la ora 18.00,
„linia fierbinte” privind drepturile consumatorilor - 0 22 233 200.