logo

La Comrat a fost lansată campania „Creat în Moldova, apreciat în lume”


https://www.ipn.md/ro/la-comrat-a-fost-lansata-campania-creat-in-moldova-apreciat-in-lume-7966_1046025.html

Campania de informare „Creat în Moldova, apreciat în lume”, despre oportunitățile oferite de către Acordul de liber schimb aprofundat și cuprinzător (DCFTA) pentru bunurile și serviciile moldovenești, a fost lansată la Comrat. Delegația UE în Republica Moldova menționează că este o a doua campanie de informare lansată pentru a marca patru ani de DCFTA. Prima campanie, la nivel național, a fost lansată la Chișinău pe 8 noiembrie, transmite IPN.

După patru ani, peste 2/3 din exporturile moldovenești ajung în UE, iar creșterea netă a acestora este de 367 de milioane de euro în perioada 2015-2017. Această creștere a dus la crearea a cel puțin 15 mii de noi locuri de muncă. În lipsa DCFTA, bugetul de stat moldovenesc ar fi pierdut peste șapte miliarde de lei în venituri, iar sectorul privat ar fi pierdut cel puțin 320 de milioane euro în investiții în capital fix. „Potențialul oportunităților oferite de DCFTA pentru întreprinderile moldovenești încă urmează a fi pe deplin explorat. Accesul liber pe piața UE oferă companiilor oportunitatea de creștere, iar noi le încurajăm să depună toate eforturile în acest sens”, a declarat la lansarea campaniei Vasile Plămădeală, consilier pe probleme de comerț al Delegației UE în Republica Moldova.

Proprietarii unei vinării din Vulcănești, Larisa și Gheorghe Cerven, au reușit să reducă costurile de producție și factura de energie instalând panouri solare pe acoperișul hanului lor, procurate datorită unui program de granturi oferit de UE. „Datorită sprijinului UE, am reușit să deschidem cinci noi locuri de muncă în vinărie și alte cinci în hanul turistic. Lucrătorii noștri sunt toți locuitori din Vulcănești”, a spus Larisa Cerven.

Campania de conștientizare publică axată pe regiunile moldovenești este implementată prin Proiectul finanțat de UE: „Vizibilitate și comunicare pentru AA/DCFTA”.