logo

KPMG lansează broşura „Investment in Moldova”


https://www.ipn.md/ro/kpmg-lanseaza-brosura-investment-in-moldova-7966_967174.html

KPMG, reţeaua globală de audit, consultanţă fiscală şi în domeniul afacerilor, lansează broşura „Investment in Moldova”. Lucrarea abordează o serie de aspecte practice legate de desfăşurarea afacerilor în Moldova. Potrivit unui comunicat de presă al companiei, o atenţie deosebită în paginile broşurii se acordă regimului fiscal din Moldova, atât celui actual cât şi celui ce va intra în vigoare din 2008, când rata impozitului pe profit va fi egală cu zero pentru persoanele juridice. De asemenea, este prezentată o descriere generală a convenţiilor de evitare a dublei impuneri semnate de Moldova deoarece acestea oferă posibilităţi benefice de optimizare fiscală. Totodată, broşura tratează aspecte legate de cerinţele locale de audit şi contabilitate. În particular, este explicat modul în care începând din anul 2008, instituţiile de interes public vor fi supuse unui audit obligatoriu, iar din anul 2009 vor trebui să îşi întocmească înregistrările contabile şi situaţiile financiare în conformitate cu IFRS (International Financial Reporting Standards). O prezentare generală a reglementărilor în dreptul muncii include condiţiile ce trebuie îndeplinite pentru angajarea şi demiterea personalului, cerinţele minime de remunerare, reglementările pentru angajaţii expatriaţi şi documentaţia de care vor avea nevoie, precum şi condiţiile de obţinere a unei vize şi alte informaţii practice. Broşura „Investment in Moldova” este lansată de către compania KPMG cu prilejul marcării a 10 ani de activitate în R. Moldova. KPMG este una dintre primele companii din Moldova care oferă o gamă largă de servicii de audit, consultanţă fiscală şi în afaceri. Printre clienţii companiei se numără câteva dintre cele mai mari bănci şi societăţi comerciale care operează atât la nivel local cât şi internaţional. Moldova este o piaţă emergentă, cu multe provocări, dar în acelaşi timp cu multe posibilităţi pentru investitorii care ştiu să beneficieze de servicii de consultanţă de valoare, consideră Stephen Spill, COO al KPMG Central and Eastern Europe. Există un număr destul de ridicat de domenii cu un mare potenţial, precum sunt vinurile moldoveneşti, faimoase în lume pentru calitatea lor, care ar putea fi vândute mult mai bine în afara ţării, menţionează Stephen Spill. Directorul KPMG în Moldova, Nicoleta Rusu, susţine că Moldova are numeroase oportunităţi de dezvoltare, în special acum când republica este la graniţa cu Uniunea Europeană şi, odată exportate în România, bunurile vor putea trece apoi mai departe fără restricţii vamale în întreaga Piaţă Unică Europeană. Nicoleta Rusu este de părere că cererea pentru serviciile companiei va creşte tot mai mult, iar calitatea forţei de munca din R. Moldova va fi un punct forte ce va fi apreciat din ce în ce mai mult de companiile care vor dori sa investească aici. KPMG îşi desfăşoară activitatea în 148 de ţări şi are 113 mii de angajaţi în firmele membre din întreaga lume. În România şi R. Moldova, KPMG îşi desfăşoară activitatea în cadrul celor trei birouri din Bucureşti, Timişoara şi Chişinău.