Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a elaborat și propune spre consultări publice o instrucțiune pentru evaluarea dezvoltării copilului la nivelul educaţiei timpurii, transmite IPN.
De evaluarea iniţială va fi responsabilă Comisia multidisciplinară instituţională. Cu acordul scris al părintelui sau al reprezerntantului legal, copilul va fi monitorizat, timp de 14 zile, pentru a indentifica eventuale probleme de dezvoltare, dificultăți de învățare și probleme comportamentale care ar necesita intervenții suplimentare.
În funcţie de rezultatele evaluării, Serviciul raional/municipal de asistență psihopedagogică va recomanda forma de incluziune în activități la nivel de grupă și instituție, care poate fi: totală, parțială sau ocazională.
Va urma evaluarea complexă pentru copiii cu cerințele educaționale speciale (CES), pentru a stabili forma de incluziune educațională şi programele de suport educaţional.
Dacă în urma evaluării complexe a copilului se determină anumite dificultăţi de dezvoltare într-un domeniu concret şi vor fi necesare observări de durată, se va recomada evaluarea specifică.
Pentru copiii cu CES statul va suporta suportă cheltuielile pentru serviciile de educaţie timpurie şi de îngrijire în instituţiile publice, inclusiv pentru toate tipurile de evaluare stipulate în Metodologia de evaluare a dezvoltării copilului.