Cinzeci de instituții de învățământ din Republica Moldova vor fi selectate pentru un program național pilot de formare profesională continuă a cadrelor didactice. Ministrul educației și cercetării, Dan Perciun, a comunicat în cadrul unei conferințe de presă că formatorul de la instituția de formare continuă va veni la instituția de învățământ și va lucra cu întreaga comunitate școlară, în așa fel ca noi competențe și cunoștințe să fie cu adevărat implementate în instituție și susținute noi abordări de întreg colectivul pedagogic, transmite IPN.
Potrivit ministrul educației și cercetării, calitatea predării la clasă depinde de competențele și cunoștințele didactice. Prin acest proiect-pilot MEC propune să regândească procesul de formare continuă, de instruire a cadrelor didactice. „Credem noi că anume printr-o asemenea abordare, unde formatorii vor merge în instituțiile de învățământ și vor instrui practic tot colectivul pedagogic, vom reuși să vedem un rezultat final în sălile de clasă. La fel este foarte important că în această nouă abordare ne propunem să construim o relație de mentorat între instituția de formare continuă și instituția de învățământ, ca să există o relație de durată”, a menționat Dan Perciun.
Oficialul a spus că subiectele abordate au fost consulate cu formatorii, cu instituții de învățământ, ca acestea să corespundă cu necesitățile cadrelor didactice. Astfel, vor fi abordate asemenea subiecte precum inteligența emoțională, starea de bine a cadrului didactic, cultura organizațională din cadrul instituției, comunicarea eficientă cu elevii. De asemenea, un întreg modul va fi dedicat relației dintre cadrele didactice și părinți. O atenție deosebită va fi acordată educației incluzive. În fiecare instituție selectată se așteptă să fie instruite în jur de 50 de cadre didactice, în total de 2500 de profesori, ceea ce este aproximativ 10% din toate cadrele didactice care activează astăzi în școli din Republica Moldova.
Programul ar urma să se desfășoare până la finalul acestui an și va include 75 de ore de contact direct, 100 de ore de studiu individual, 35 de ore de follow-up (evaluarea rezultatelor, progreselor în instituție în urma formărilor) și până la 90 de ore de mentorat și consiliere pentru fiecare instituție de învățământ. În cazul în care vor fi mai multe instituții care ar dori să se înscrie în program, prioritatea va fi oferită instituțiilor de învățământ cu mai multe cadre didactice, a precizat Dan Perciun.
Formularele de aplicare au fost transmise la fiecare direcție de învățământ și urmează să fie distribuite la instituțiile de învățământ.