logo

Info-Prim Neo: Anul 2009 va fi greu, pentru că iar va trebui să muncim profesionist. După subiect TV de www.allmoldova.com


https://www.ipn.md/ro/info-prim-neo-anul-2009-va-fi-greu-pentru-ca-iar-va-trebui-sa-muncim-profesionis-7967_973339.html

[Cor/Marina Anohina:] Anul 2008 a fost un an bogat în evenimente. Nu le putem ţine minte pe toate, dar putem dialoga cu persoane care au fost la curent cu toate. Aceştia au fost primii care ne-au informat despre toate evenimentele din ţară. Desigur, că vorbim despre Agenţia de presă Info-Prim Neo. Să vedem cum a fost anul 2008 pentru această Agenţie şi pentru directorul ei, Valeriu Vasilică. [Valeriu Vasilică:] Anul 2008 a fost un an bun şi în această categorie de „bun” includem şi aprecierea că a fost un an greu. Pentru nişte profesionişti, cum ne considerăm noi, şi agenţia în întregime, lucrurile bune se fac greu… Trebuie să le mulţumesc colegilor mei, mai întâi, pentru că am avut anul 2008 aşa cum l-am avut, să le mulţumesc consumatorilor noştri, abonaţilor noştri, vizitatorilor site-ului nostru, pentru că au fost fideli, că ne-au urmărit şi, sper, ne-au crezut în ceea ce i-am informat noi pe parcursul anului. [M.A.:] Info-Prim Neo difuzează ştiri, practic, în fiecare zi. Interesant, oare câte ştiri s-au adunat pe parcursul unui an întreg? [V.V.:] Angro, aş număra cam 7500 de ştiri. [M.A.:] Calitatea nu suferă de la o asemenea cantitate, chiar dacă nu-i aşa de uşor să scrii o ştire. [V.V.:] Eu aş compara fiecare din aceste 7500 de ştiri cu alte genuri de creaţie. Pentru că a scrie o ştire şi a scrie un roman, de exemplu, diferenţa este, zic eu, doar de timp. {În rest, ambele lucruri se fac după reguli stricte şi în multe asemănătoare…} [M.A.:] La Info-Prim Neo încă nu se scriu romane. Dar, recent, aici a văzut lumina tiparului cartea…. [V.V.:] …. “Lecţii electorale la şcoala democraţiei din Republica Moldova” , este o ediţie bilingvă, română şi rusă, este o culegere de materiale informative şi analitice ale Agenţiei Info-Prm Neo, bazate pe campania preelectorală, electorală şi postelectorală pentru alegerile locale generale din 2007. {Varianta ei electronică poate fi uşor accesată pe site-ul nostru www.info-prim.md } [M.A.:] Pe parcursul acestui an, lansarea de carte nu este unicul eveniment marcant în Agenţia Info-Prim Neo. [V.V.:] În 2008, s-a reînnoit ca şi personal Agenţia. Noi creştem acuma o altă echipă, şi această echipă a făcut faţă exigenţelor timpului, ale Agenţiei Info-Prim Neo şi ale jurnalismului modern. [M.A.:] Jurnalismul contemporan nu s-ar fi putut lipsi de sala de conferinţe de presă. Pe parcursul anului 2008, sala Agenţiei Info-Prim Neo a găzduit mulţi reprezentanţi din diferite sfere de activitate. În prezent, aici poate fi urmărită şi o expoziţie… [V.V.:] Avem de o lună de zile o expoziţie permanentă de picturi, {ale tânărului şi talentatului pictor Gheorghe Lisiţa} este prima, nu şi ultima… [M.A.:] Ce expoziţii vor mai fi în această sală ne va arăta timpul. Care sunt perspectivele anului 2009, pentru Info-Prim Neo, în opinia lui Valeriu Vasilică? [V.V.:] Anul 2009 va fi greu … pentru că va trebui iar să muncim mult şi pentru că va trebui iar să muncim profesionist. Pentru noi va fi o încercare campania electorală pentru alegerile parlamentare din 2009, pentru că avem ambiţia să fim corecţi cu toţii, avem ambiţia să-i cuprindem, ca şi mai înainte, pe toţi actorii electorali, avem ambiţia să oferim pe site-ul nostru şi în pachetele noastre de ştiri tabloul complet al activităţilor electorale. Este o sarcină foarte grea, inclusiv din considerentele resurselor umane, inclusiv din considerente economice, financiare, dar, oricum, această suprasarcină ne-o punem: să cuprindem, profesionist, tot ce se va întâmpla pe segmentul informaţional, şi nu numai, al campaniei electorale. click aici pentru a vedea interviul