Un model de educație privind facilitarea incluziunii în procesul educațional a copiilor de etnie romă, implementat pe parcursul a patru ani, a demonstrat posibilitatea integrării copiilor de etnie romă în școală. Conferința de prezentare a rezultatelor implementării modelului de incluziune educațională „Educație Plus”, a avut loc marți, 30 octombrie, la Chișinău, transmite IPN.
Potrivit unui comunicat de presă al Guvernului, pilotarea modelului în localitățile Zârnești, Cahul și Gribova, Drochia, a permis și diminuarea decalajului educațional dintre copiii romi și non-romi, scăderea ratei de absenteism și abandon școlar a beneficiarilor, motivarea interacțiunii prietenoase, dialogului și încrederii dintre copii, părinți și profesori. Proiectul a fost implementat de către Institutul pentru Inițiative Rurale în parteneriat cu Fundația Servicii de Dezvoltare din Liechtenstein (LED) în Republica Moldova.
În cadrul proiectului a fost testată aplicarea metodei de vouchere educaționale, echivalate în rechizite școlare, ore de suport pentru integrarea în procesul educațional a beneficiarilor – copii dezavantajați, inclusiv cei de proveniență romă. O altă metodă de motivare a copiilor de a merge la școală și a absenta mai puțin de la ore a fost asigurarea alimentației gratuite la școală pentru beneficiarii din familii cu mulți copii.