logo

Incluziunea copiilor cu nevoi speciale educă alţi copii să fie mai buni, expert


https://www.ipn.md/ro/incluziunea-copiilor-cu-nevoi-speciale-educa-alti-copii-sa-fie-7967_1000461.html

Incluziunea copiilor cu nevoi educaţionale speciale (CED) în instituţiile de învăţământ general educă ceilalţi copii să fie mai buni, mai toleranţi şi mai receptivi la nevoie, constată Asociaţia Obştească „Femeia şi Copilul – Protecţie şi Sprijin”. Potrivit ONG-ului, este necesar ca aceşti copii să aibă şi susţinerea pedagogilor în procesul de incluziune. Despre avantajele şi dezavantajele incluziunii copiilor cu cerinţe educative speciale vor discuta, la începutul săptămânii viitoare, pedagogii Liceului Teoretic „Boris Dânga” din oraşul Criuleni. Larisa Moscalenco, coordonator de programe advocacy din cadrul asociaţiei, a declarat, pentru Info-Prim Neo, că în cadrul acestei dezbateri se doreşte sensibilizarea cadrelor didactice privind integrarea copiilor cu CES în şcoală. „Noi vrem să vedem gradul de deschidere a profesorilor, să vedem dacă ei acceptă astfel de copii în instituţii, dacă au nevoie de susţinerea noastră mai departe”, a spus Larisa Moscalenco. La dezbatere sunt invitate şi cadre didactice care deja lucrează cu astfel de copii, ca să vorbească despre experienţa lor. Începând cu anul 2008, asociaţia, cu susţinerea financiară a „The Swedish Organization for Individual Relief”- SOIR Moldova, implementează proiectul „Incluziune”. Acesta are ca scop de a contribui la integrarea în societate a persoanelor cu cerinţe educative speciale şi de a le asigura pe deplin posibilitatea de a beneficia de drepturile lor. Copiii cu cerinţe educative speciale din raioanele Criuleni şi Dubăsari, localităţile Oxentea, Cocieri, Coşniţa, Pohrebea, Hruşova, Cimişeni, Hârtopul Mare, Hârtopul Mic, Dubăsarii Vechi au fost asistaţi şi ghidaţi în incluziunea şcolară şi socială de către o reţea de servicii specializate dezvoltate în cadrul proiectelor precedente, care s-au dovedit a fi durabile în timp.