logo

În premieră o bancă din Moldova a primit certificatul ISO în domeniul calităţii


https://www.ipn.md/ro/in-premiera-o-banca-din-moldova-a-primit-certificatul-iso-in-domeniul-calitatii-7966_1006185.html

În Republica Moldova, în premieră, o instituţie bancară a primit Certificatul ISO 9009:2008. „Mobiasbancă” a fost certificată în domeniul management al calităţii. Ridha Tekaia, preşedintele „Mobiasbancă – Group Société Générale”, a comunicat în cadrul recepţiei de celebrare a acestui eveniment că personalul companiei a trebuit să-şi schimbe mentalitatea şi să se axeze pe interesele clienţilor ca să ajungă să primească acest certificat, transmite IPN.

Ridha Tekaia a spus că „Mobiasbancă”, în cei 23 de ani de când a fost constituită, mereu a fost orientată spre clienţi şi spre interesele acestora, de aceea este mândru să anunţe că instituţia a primit certificatul ISO. Preşedintele băncii susţine că acest certificat confirmă ambiţia lucrătorilor băncii să o facă cea mai bună cu cele mai avantajoase servicii.

Preşedintele a remarcat că în procesul de pregătire pentru a obţine acest certificat au fost îmbunătăţite toate serviciile instituţiei, iar obţinerea lui a fost asemenea unei filosofii prin care angajaţii băncii şi-au eliberat gândurile şi au făcut prioritare interesele clienţilor „Mobiasbancă”.

Viceministrul economiei, Octavian Calmâc, prezent la recepţie, a spus că Ministerul Economiei şi Camera de Comerţ şi Industrie selectează minuţios acele companii care sunt pregătite pentru implementarea standardelor internaţionale conform certificatului ISO. Oficialu la subliniat că „Mobiasbancă” este pioner în obţinerea acestui certificat şi implementarea mecanismului lui, şi speră să fie de bun augur.

Şi guvernatorul Băncii Naţionale a Moldovei, Dorin Drăguţan, a apreciat faptul că o bancă din Moldova în premieră a primit certificatul ISO.  „În Moldova avem doar 4 bănci pur străine, iar „Mobiasbancă” este cea mai mare dintre ele. Îmi place ideea că procesul de obţinere a certificatului a dus la schimbarea mentalităţii angajaţilor. Banca va observa că are de câştigat după ce a obţinut acest certificat atunci când clienţii vor fi tot mai mulţumiţi de serviciile pe care le oferă”, a subliniat guvernatorul BNM.

Dorin Drăguţan a îndemnat conducerea „Mobiasbancă” să mediatizeze cât mai mult rezultatele obţinute datorită certificatului ISO ca alte instituţii bancare să fie invidioase şi să dorească şi ele acelaşi lucru. „Avem nevoie ca cineva să-i influenţeze pe bancherii din Moldova, ca ei să dorească să se schimbe spre bine, să pună prioritate  pe interesele clienţilor şi să aspire spre atingerea standardelor internaţionale”, a încheiat guvernatorul BNM.

Prin certificatul ISO se confirmă respectarea anumitor angajamente de către organizaţia care l-a primit. În cazul „Mobiasbancă”angajamentele se referă la calitatea serviciilor, angajamentele rezultate din relaţia cu clientul, cum sunt cele referitoare la respectarea condiţiilor contractuale.