Membrii Cabinetului de miniștri au aprobat instituirea Registrului de stat de evidență a Vaccinării împotriva COVID–19 (RVC–19). Conform Hotărârii de Guvern, urmează a fi elaborat un sistem informațional automatizat care va conține informații despre pacienți privind vaccinarea împotriva COVID – 19 și vaccinurile administrate, programarea pacienților pentru vaccinare și eliberarea certificatelor de vaccinare, transmite IPN.
Potrivit premierului interimar, Aureliu Ciocoi, instituirea Registrului este un lucru absolut necesar pentru Moldova, mai ales ca este în proces de vaccinare. „Aprobarea și lansarea acestui proiect de Hotărâre este binevenită în situația în care avem nevoie de un sistem electronic de evidență a cetățenilor care au beneficiat de vaccin, pe teritoriul Republicii Moldova, dar trebuie să vedem și cum în mod tehnic includem cetățenii din afara țării noastre”, a spus Aureliu Ciocoi.
Acces la datele Registrului vor avea angajații MSMPS, ANSP, CNAM, prestatorii de servicii medicale, subdiviziunile de sănătate ale autorităților administrației publice locale, STISC, Inspectoratul General al Poliției de Frontieră. Drept administrator al RVC-19 a fost desemnată instituția publică Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică (STISC).
Cu ajutorul Registrului, Inspectoratul General al Poliției de Frontieră va asigura monitorizarea cetățenilor Republicii Moldova care sunt vaccinați împotriva COVID–19. Prin urmare, copiile certificatelor de vaccinare vor fi transmise spre supraveghere ANSP.
Registrul va fi înregistrat drept proprietate a statului, se va afla în posesia Ministerului Sănătății, Muncii și Protecției Sociale și va fi deținut de Agenția Națională pentru Sănătate Publică.