Pe majoritatea drumurilor din Republica Moldova, conform cerințelor Regulamentului circulației rutiere, nu poate fi permisă circulația automobilelor cu o viteză mai mare de 90 km/h. Totuși, unor porțiuni de drumuri internaționale li se poate acorda statut de autostradă, fapt care ar permite circulația cu 110 km/h în condiții legale. „După darea în exploatare a drumului internațional R1 (pe direcția Chișinău – Sculeni), în cazul în care vor fi identificate unele segmente de drum unde ar putea fi majorată viteza până la 110 km/h, va putea fi aplicată această măsură, dacă vor fi întrunite toate elementele de siguranță”, a menționat pentru IPN Petru Spînu, șef de secție în cadrul Inspectoratului Național de Siguranță Publică (INSP).
„În cazul în care nu sunt locuri de întoarcere și se asigură la maxim siguranța circulației rutiere, ar putea fi implementată o asemenea soluție. Însă ea trebuie coordonată cu administratorul de drum. Toate restricțiile de circulație și toate organizările de circulație se fac de comun acord cu administratorii de drum. Pe drumurile internaționale administrator este întreprinderea de stat Administrația de stat a drumurilor (aflată în subordinea Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, n.r.), iar Inspectoratul Național de Siguranță Publică este coordonatorul”, a precizat Petru Spînu. Cele două instituții de stat au dreptul să facă modificări ale regimului de circulație pe anumite porțiuni de drum.
În 2017 s-a examinat posibilitatea acordării statutului de autostradă unei porțiuni de 6 km de pe drumul internațional R6 (pe direcția Chișinău – Soroca), între localitățile Gornoe și Peresecina, din raionul Orhei. „Atunci la noi a ajuns o așa propunere. Noi am avizat negativ. Proiectul nu a fost implementat. Pentru a circula cu viteză de 110 km/h, în regim de autostradă, nu trebuie să fie încrucișări și nu trebuie să fie accese artificiale, locuri de întoarcere pe mijloc. La viteza de 110 km/h, pentru întoarcere trebuie să fie intersecții denivelate. Pe autostrăzi, când șoferul trebuie să vireze la stânga, are ieșire pe dreapta și apoi circulă fie pe dedesubt, fie pe deasupra”, a explicat Petru Spînu.
Pentru a se permite circulația cu o viteză de 110 km/h pe un segment de drum, carosabilul trebuie să fie reparat, să aibă toate marcajele și indicatoarele corespunzătoare, cel puțin două benzi în același sens, să fie delimitat de un parapet rigid de drumul cu sens opus și să nu aibă intersecții.