logo

În atenţia subiecţilor care desfăşoară activitate profesională în sectorul justiţiei


https://www.ipn.md/ro/in-atentia-subiectilor-care-desfasoara-activitate-profesionala-in-sectorul-justi-7542_1065642.html

Inspectoratul Fiscal de Stat mun. Chişinău aduce la cunoştinţă că potrivit prevederilor art. 187 alin. (2¹) lit. e) din Codul fiscal, care stabileşte că  pentru perioadele fiscale începând cu anul 2017, subiecţii care desfăşoară activitate profesională în sectorul justiţiei: avocat, avocat-stagiar, notar public, executor judecătoresc, administrator autorizat, mediator, expert judiciar în cadrul biroului de expertiză judiciară, traducător/interpret autorizat, urmează să prezinte, în mod obligatoriu, dările de  seamă fiscale utilizând metode de raportare electronică.

Pentru conectarea la serviciile fiscale electronice contribuabilii au obligativitatea să corespundă următoarelor cerinţe:
1. Să deţină o semnătură electronică emisă de către orice operator acreditat în domeniul eliberării semnăturilor electronice din Republica Moldova (Î.S. „Fiscservinform”, Î.S. „Centrul de telecomunicaţii speciale”, Orange sau Moldcell).

2. Să obţină accesul la modalitatea de raportare electronică prin încheierea unui Acord de conectare la serviciile fiscale electronice cu Î.S. „Fiscservinform”.

Astfel, persoana care desfăşoară activitate profesională în sectorul justiţiei urmează:
1. să acceseze pagina www.servicii.fisc.md şi butonul Înregistrare din partea de sus a paginii, urmând toţi paşii enumeraţi. Lipsa înregistrării, de către aceştia, duce la imposibilitatea oferirii accesului la serviciile fiscale electronice. 
2. să scaneze şi să expedieze copia buletinului de identitate a persoanei responsabile la adresa de e-mail certificare@fsi.fisc.md, ţinând cont de prevederile Ordinului IFPS nr. 1223 din 28.08.2014  şi Ordinului IFPS nr. 1645 din 27.11.2014.

Important! Adresa de e-mail indicată la înregistrare, în mod obligatoriu, trebuie să fie validă, în caz contrar, contul de utilizator nu va fi posibil de activat.

Totodată, contribuabilii care deţin semnături electronice, vor beneficia, prin intermediul poştei electronice, de recepţionarea în timp real a tuturor informaţiilor, mesajelor, noutăţilor şi modificărilor din domeniul fiscal.”

------------------------------------------

Autorii comunicatelor - nu agenţia de presă IPN - poartă în exclusivitate responsabilitate pentru corectitudinea şi esenţa conţinutului comunicatului pe care îl prezintă spre distribuire