logo

În 2007 microbuzele şi taximetrele din capitală au fost implicate în circa 650 de accidente


https://www.ipn.md/ro/in-2007-microbuzele-si-taximetrele-din-capitala-au-fost-implicate-in-circa-650-d-7967_968085.html

Inspectorii rutieri din capitală atestă un număr mare de accidente grave comise de către conducătorii de microbuze şi taximetre. Acestor unităţi de transport le-a revenit mai mult de jumătate din numărul total de accidente înregistrate pe parcursul anului trecut, transmite Info-Prim Neo. Potrivit statisticii Poliţiei Rutiere, din numărul total de accidente: 1195, microbuzele au fost implicate în 165, iar taximetrele în 476. Şase oameni au decedat, 270 au suferit diverse leziuni corporale. Agenţii de circulaţie menţionează, că şoferii de microbuze şi taxiuri sunt foarte des nedisciplinaţi la trafic. O parte dintre ei încalcă regulile de circulaţie făcând exces de viteză, manevre periculoase. Şoferii de microbuze debarcă şi îmbarcă pasagerii în locuri interzise. Poliţiştii au depistat şoferi de microbuze şi taximetrişti în stare de ebrietate, inclusiv dintre cei care au consumat substanţe narcotice. Mai mulţi şoferi au urcat la volan fără să aibă carnet de conducere care să le permită transportarea pasagerilor. Locuitorii capitalei şi, în special conducătorii auto, afirmă că în ciuda tuturor avertismentelor, a măsurilor luate şi a controalelor intensificate şi diversificate, pe fondul abaterilor de la Regulile circulaţiei rutiere, şoferii microbuzelor în regim de taxi se constituie într-una dintre cele mai periculoase categorii de participanţi la trafic. Viaţa a demonstrat că foamea de capital al deţinătorilor acestor firme de transport este mare, iar problematica protecţiei muncii, care înglobează cumulul de reguli, norme, legi, regulamente aplicabile atât conducătorului, cât şi celor transportaţi, este pe ultimul loc. Autorităţile ar trebui nu numai să constate asemenea acte grave de nesocotire a legii, dar şi să dispună măsuri radicale, cum ar fi retragerea licenţei de transport, închiderea afacerii etc. Măsuri, în acest sens, urmează să ia atât Poliţia Rutieră, cât şi conducerea capitalei în comun cu gestionarii firmelor ce prestează servicii de transport în comun, mai spun sursele citate.