logo

Hyde Park critică Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie din România pentru lipsă de transparenţă

Asociaţia civică „Hyde Park” critică Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie din România pentru lipsă de transparenţă şi constată că ar trebui să fie sesizate organele de drept privind activitatea acesteia. „Practica de a nu răspunde cetăţenilor, de a-i lăsa pe dinafară să stea la uşile instituţiilor, e perpetuată de mai mulţi ani. Însă acum România are alte pretenţii, e deja în cadrul UE, e un stat care se obligă să respecte drepturile tuturor cetăţenilor, nu doar cu acte româneşti în regulă şi credem că ar trebui să fie mult mai responsabilă acum” a declarat miercuri, 4 august, la o conferinţă de presă la Info-Prim Neo Ghenadie Brega, membru „Hyde Park”. Potrivit lui Ghenadie Brega, mai mulţi cetăţeni care s-au adresat „Hyde Park”-ului se confruntă cu probleme în comunicarea cu instituţiile româneşti, o bună parte din aceştia se plâng pe birocratizarea excesivă şi că sunt puşi în situaţia de a sta la coadă şi de a nu avea acces la funcţionarii publici a căror informaţie este indispensabilă pentru obţinerea cetăţeniei române. Pe parcursul a două zile de monitorizări membrii „Hyde Park” susţin că au depistat mai multe încălcări în funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie din România – atât faptul că instituţia respectivă nu şi-a anunţat schimbarea sediului, dar şi faptul că nu sunt afişate programele de lucru ale responsabililor secţiilor din cadrul instituţiei, plus la toate, liniile telefonice la care cetăţeanul ar trebui să afle informaţia necesară nu sunt funcţionale. O problemă sesizată este faptul că deseori programările sunt efectuate în baza unor sume de bani. Membrii „Hyde Park” afirmă că birocraţia generează altfel şi corupţie. ONG-ul solicită ca şi instituţii din Republica Moldova, Ministerul Afacerilor Externe şi alte organe abilitate să intervină pentru respectarea drepturilor cetăţenilor Republicii Moldova care doresc să obţină cetăţenie română. „Hyde Park” a pichetat miercuri sediul Consulatului României din Chişinău, acţiune prin care membrii ONG-ului s-au solidarizat cu miile de persoane care stau la cozi interminabile, fiind nedreptăţiţi prin faptul că nu îşi cunosc drepturile.