Guvernul își propune să construiască și să repare 1400 de kilometri de drum național, investițiile fiind estimate la 1 miliard 400 de milioane de euro. Luni, la conferința de presă susținută după întâlnirea în format trilateral, între președintele țării, președintele Parlamentului și prim-ministru, premierul Ion Chicu a declarat că în perioada imediat următoare Guvernul se va axa pe finalizarea drumurilor care se află în lucru. Lungimea cumulativă a acestora este 426 km, iar costul total de 319 milioane de euro, transmite IPN.
Pentru sectoarele în lucru (traseul R1 Chișinău-Ungheni, R33 Hâncești-Lăpușna, Bălți-Fălești-Sculeni, Chișinău-Cimișlia-Comrat-Giurgiulești) termenul de dare în exploatare este anul 2020 sau 2021.
Pentru alți 208 km de drum sunt inițiate licitații, iar costul este estimat la 116 milioane de euro. Este vorba despre traseul Hâncești-Leova-Cahul, coridorul Dobrușa-Scorțeni, coridorul Pârlița-Nisporeni etc. Sunt proiecte finanțate prin intermediul BERD, Banca Mondială.
O altă categorie sunt sectoarele de drum pentru care există proiecte tehnice și pentru care este necesar de identificat surse financiare. Aici se înscriu 420 km de drum pentru care costul ar fi 333 de milioane de euro. Este vorba despre traseul Chișinău-Cimișlia-Comrat-Giurgiulești, traseul Criva-Bălți, drumul de centură a municipiului Chișinău etc.
În a patra categorie se înscriu sectoarele de drum care necesită reparații, acestea fiind identificate printr-un studiu. Pentru acestea deocamdată nu există nici proiecte tehnice, nici bani. Pentru 786 km de drum costul estimat este de 742 milioane de euro. E vorba de sectoare de drum așa ca Leușeni-Chișinău-Dubăsari, Criva-Bălți etc.
Premierul precizează că, pe lângă banii din buget, se mizează pe alte trei surse de finanțare: bani veniți de la instituțiile internaționale, creditele bilaterale, dar și banii veniți de pe piețele internaționale, pentru că Moldova intenționează anul viitor să intre pe aceste piețe cu emisii de hârtii de valoare.