Cabinetul de miniştri a aprobat Proiectul de lege cu privire la implementarea raportului unic privind plăţile salariale şi impozitele aferente. Măsura vine să faciliteze activitatea antreprenorilor şi să diminueze volumul de date necesare a fi prezentate autorităţilor publice. În loc să prezinte cinci rapoarte către trei instituţii, în diferite perioade de timp, agenţii economici vor prezenta datele incluse în raportul FSIC16 unei singure instituţii, până pe data de 25 a fiecărei luni, transmite IPN.
Rapoartele vizate sunt: Darea de seamă privind suma venitului achitat şi impozitul pe venit reţinut din aceasta; Declaraţia privind calcularea şi utilizarea contribuţiilor de asigurări sociale de stat obligatorii; Declaraţia persoanei asigurate, inclusiv forma REV-2; Raportul privind calcularea primelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală şi Formularul 2-03/l. În prezent, acestea se transmit periodic Serviciului Fiscal de Stat, Casei Naţionale de Asigurări Sociale şi, respectiv, Casei Naţionale de Asigurări în Medicină.
Se prevede ca noile norme să intre în vigoare din 1 ianuarie 2017. Documentul urmează să fie prezentat Parlamentului pentru examinare.