logo

Grup de iniţiativă îşi propune crearea unui birou de audit al tirajelor


https://www.ipn.md/ro/grup-de-initiativa-isi-propune-crearea-unui-birou-de-audit-al-tirajelor-7967_972790.html

Un grup de iniţiativă, din care fac parte mai mulţi editori de presă, agenţii de publicitate şi clienţi, îşi propune crearea unui birou de audit al tirajelor. Acesta este conceput sub forma unei organizaţii non-profit care va oferi industriei de publicitate rapoarte ce vizează tirajele pentru presa scrisă, audienţa pentru televiziune şi radio, şi vizualizări pentru paginile electronice, transmite Info-Prim Neo. „Prin activitatea acestei structuri s-ar crea o transparenţă a presei scrise, creându-se posibilitatea atragerii unui număr mai mare de clienţi publicitari. Este necesar ca editorii de presă să înveţe cum să ia banii din publicitate”, a declarat vineri, 28 noiembrie, într-o conferinţă de presă directorul interimar al Centrului Independent de Jurnalism (CIJ), Nadine Gogu. „Nu nu prea plasăm publicitate în ziare, pentru că nu cunoaştem auditoriul. Marea majoritatea a publicităţii este orientată către audiovizual. Dacă ar exista un birou de audit al tirajelor, vor fi doar beneficii, a menţionat purtătorul de cuvânt al companiei Orange, Victoria Musteaţă. Se propune instituţia să fie finanţată din cotizaţii, care pot începe de la 500 de dolari anual. În Ungaria cotizaţia de membru este de 600 euro anual, a comunicat secretarul general al biroului maghiar de audit al tirajelor „Matsez”, Burlacul Liviu, venit să susţină iniţiativa. „Cu cât vor fi mai multe companii care vor dori organizarea acestei structuri, cu atât cotizaţia va fi mai mică, a spus acesta Comitetul de iniţiativă este format din 9 editori de presă, 5 agenţii de publicitate şi 2 clienţi de publicitate.