Fundaţia Est-Europeană anunţă lansarea competiţiei de granturi „Susţinerea mass-media pentru dezvoltarea de produse media profitabile”
10-03-2011
Scopul programului de granturi
Scopul programului este susţinerea dezvoltării durabile a mass-media în diverse regiuni ale Moldovei prin intermediul granturilor şi asistenţei tehnice acordate instituţiilor media independente. Prin intermediul acestui program de granturi Fundaţia Est-Europeană va identifica, selecta şi susţine propuneri novatoare de proiecte media viabile şi profitabile, bazate pe necesităţile pieţii şi care se bazează pe principiile de bază ale presei democratice.
Granturile care for fi acordate în cadrul acestui concurs sunt posibile graţie suportului financiar acordat de către Agenţia Suedeză pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională (Sida) şi Ministerul Afacerilor Externe al Danemarcei/DANIDA şi este administrat de Fundaţia Est-Europeană.
Activităţi eligibile
Fundaţia Est-Europeană va acorda atenţie deosebită proiectelor media naţionale şi locale bazate pe principiile de viabilitate financiară şi profitabilitate şi care corespund necesităţilor pieţii mediatice. Vor fi încurajate iniţiativele locale şi naţionale ale instituţiilor media existente, dar şi crearea de produse media noi, bazate pe principiile enunţate mai sus. Vom acorda prioritate iniţiativelor focusate şi cost-eficiente propuse de instituţii sau grupuri de iniţiativă cu experienţă în domeniu.
Tipurile de activităţi eligibile pentru finanţare includ, dar nu se limitează la următoarele:
- Dezvoltarea produselor media existente şi promovarea lor;
- Crearea de produse media noi;
- Diversificarea direcţiilor de activitate a instituţiilor media prin lărgirea canalelor utilizate;
- Completarea şi îmbunătăţirea serviciilor prestate de instituţiile media.
Suma minimă a granturilor va constitui 2,000 USD, iar suma maximă nu va depăşi 30,000 USD.
Perioada de finanţare este de 8 luni.
Candidaţi eligibili
Instituţii media locale şi naţionale care editează ziare, reviste, gestionează posturi de radio, TV, presă on-line care demonstrează echidistanţă şi respectă normele de etică jurnalistică. Vor fi eligibile şi organizaţiile media şi de comunicare care intenţionează să lanseze produse media, cu condiţia că activitatea anterioară a acestora în domenii conexe poate fi demonstrată.
Aici puteţi descarca Termenii de Referinţă, formularul de aplicare şi modelul de buget.
Termenul limită de depunere a propunerilor de proiect este 1 aprilie 2011 ora 17:00. Pentru a fi considerate eligibile, organizaţiile participante trebuie să depună propunerea completă de proiect și bugetul proiectului.
Propunerile de proiect, cu subiectul „Concurs dezvoltarea de produse media profitabile” pot fi transmise prin e-mail la adresa: concurs@eef.mdAceastă adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza sau prin poştă la următoarea adresă:
Fundaţia Est-Europeană
str. 31 August 1989, nr. 98, etajul 3 (Sediul Uniunii Scriitorilor)
Chişinău, Moldova, MD 2004
Link: http://eef.md/index.php?option=com_content&view=article&id=100%3Amediagrnts&catid=2%3Aannoncements&Itemid=6&lang=md