Fructele şi legumele moldoveneşti, cu un nou logo de brand
https://www.ipn.md/ro/fructele-si-legumele-moldovenesti-cu-un-nou-logo-de-brand-7966_1002149.html
Fructele şi legumele proaspete moldoveneşti vor fi vândute sub un nou logo la brandul „MOLDOVA”, cu sloganul: „Un gust deosebit”. Aurel Stratan, specialistul în comunicare al Proiectului Competitivitatea Agricolă şi Dezvoltarea Întreprinderilor (ACED), care a elaborat logoul, a declarat că acesta încă nu a fost înregistrat, fiind la etapa de testare a reacţiei consumatorilor, transmite Info-Prim Neo
Iniţial logoul a fost elaborat pentru participarea în comun a producătorilor agricoli moldoveni la expoziţia internaţională specializată World Food Moscow. Scopul a fost de a promova imaginea ţării în calitate de producător regional de fructe şi legume şi de a conferi o identitate modernă pavilionului naţional.
Aurel Stratan a comunicat că acesta a fost bine primit de către public, comunitatea de afaceri şi de reprezentanţii Guvernului. Logoul a fost utilizat deja la trei expoziţii – două în Rusia şi una în Moldova, iar echipa ACED se pregăteşte să-l prezinte şi Occidentului, profitând de un nou eveniment expoziţional – Fruit Logistica 2013, care va avea loc la Berlin în luna februarie.
ACED elaborează în prezent şi un regulament de utilizare a logoului. Vor fi organizate întruniri de lucru pentru a decide cine va fi proprietarul logoului şi care vor fi procedurile de aplicare a acestuia. Aplicarea pe ambalaj sau nemijlocit pe produs va fi gratuită. Utilizarea lui însă va fi condiţionată de respectarea standardelor minime de calitate la care a aderat Republica Moldova. Nu există restricţii administrative pentru utilizarea logoului dacă produsele corespund cerinţelor de calitate, fac parte din categoria celor incluse în viitorul ghid de utilizare şi sunt ambalate adecvat.
Aurel Stratan menţionează că noul logo nu substituie mărcile comerciale moldoveneşti existente în industria agro-alimentară şi nu reprezintă un simbol al unui anumit lanţ valoric sau produs, al unei regiuni geografice sau al unei anumite companii. El vine să susţină efortul de marketing al producătorilor şi exportatorilor de fructe şi legume proaspete din Republica Moldova, inclusiv mere, struguri de masă, piersici, prune, nuci, roşii etc.
Proiectului ACED este finanţat de către Guvernul Statelor Unite, prin Agenţia SUA pentru Dezvoltare Internaţională (USAID) şi Corporaţia Provocările Mileniului (MCC).