Peste 52% din toţi utilizatorii de internet din Moldova sunt femei, iar mai mult de o treime dintre acestea accesează internetul pentru folosirea reţelelor sociale. Totodată, femeile din Moldova navighează pe internet mai mult timp decât bărbaţii. Datele se conţin într-un studiu realizat de compania Gemius (specializată în măsurarea audienţei online), în parteneriat cu Biroul de Audit al Tirajelor şi Internetului (BATI), transmite IPN.
Cea mai populară reţea de socializare în Moldova este odnoklassniki.md, iar utilizatoarele petrec în medie peste 25 de ore pe lună pe acest site. Bărbaţii, în schimb, folosesc internetul mai ales pentru a căuta muzică, filme şi jocuri, iar 27% dintre ei pentru folosirea serviciilor de poştă electronică. Ei petrec în medie aproximativ 18 ore lunar pentru navigarea pe internet.
Din punct de vedere tematic, femeile caută online în special informaţii despre sănătate/medicină, despre cosmetice, fitness şi produse de înfrumuseţare, reţete culinare, îmbrăcăminte şi încălţăminte. Bărbaţii sunt interesaţi mai degrabă de domeniul auto, electronice, sport, IT. Ştirile se regăsesc în topul informaţiilor căutate pe internet atât de bărbaţi, cât şi de femei.
La capitolul experienţa în folosirea internetului, 30% dintre bărbaţi şi 23% dintre femei spun că îl folosesc mai mult de 5 ani. Cu toate acestea, conform datelor din iunie 2014, femeile sunt mai active online decât bărbaţii – 47% dintre ele intră pe internet zilnic sau aproape zilnic în timp ce doar 43% dintre bărbaţi fac acelaşi lucru.
Cei mai mulţi utilizatori au vârsta cuprinsă între 19 şi 34 de ani.