Reţeaua de socializare Facebook nu va introduce butonul „Nu îmi place/ Dislike”, dar ar putea integra o funcţie similară, sub o altă denumire, scrie gandul.info citat de IPN.
Mark Zuckerberg, cofondatorul Facebook, a declarat că a luat în considerare să introducă butonul „Nu îmi place/ Dislike”, dar a decis în cele din urmă să renunţe, considerând că ar avea o conotaţie „prea negativă”. În schimb, compania lucrează la dezvoltarea unei alte funcţii care să exprime un sentiment similar cu acela de a nu aprecia o stare, dar care să nu încurajeze utilizatorii să voteze efectiv împotriva unei postări care nu le place.
„Trebuie să ne dăm seama care este cel mai corect mod de abordare, pentru ca această funcţie să fie o forţă a binelui, nu o forţă negativă”, a declarat Marc Zuckerberg.
O astfel de funcţie ar putea avea sens când un prieten virtual anunţă decesul unei persoane şi împărtăşeşte o informaţie despre o nedreptate socială, dar nu i-ar „inspira” pe utilizatori să-şi intimideze prietenii care publică prea multe fotografii cu bebeluşi şi prea multe actualizări de stare.
Facebook este cea mai mare reţea de socializare din lume, având 1,35 de miliarde de utilizatori activi în fiecare lună, fapt care înseamnă că aproape jumătate din populaţia conectată la internet la nivel mondial foloseşte această platformă măcar o dată pe lună, după cum relata la sfârşitul lunii octombrie publicaţia The Wall Street Journal.