logo

Exporturile Franzeluţa sunt în creştere


https://www.ipn.md/ro/exporturile-franzeluta-sunt-in-crestere-7966_1005658.html

Întreprinderea „Franzeluţa” exportă tot mai mult. Margareta Bologan, şefa Grupului vânzări externe al întreprinderii a comunicat pentru IPN că în luna mai curent planul de export a fost depăşit cu 8%. „Franzeluţa” exportă în ţări precum Canda, SUA, Australia şi statele UE.

Majoritatea produselor exportate sunt covrigeii, turtele dulci, biscuiţii, tortele şi pâinea congelate. Canda şi SUA importă de la „Franzeluţa” în mare parte torte congelate. Margareta Bologan a comunicat că aproape 60% din toţi covrigeii produşi sunt pentru export.

Întreprinderea face şi produse certificate Kosher, supuse unor inspecţii riguroase.    Certificarea Kosher atesta faptul ca alimentele pot fi consumate de către comunitatea de religie ebraică.  Acestea nu au organisme modificate genetic şi hibrizi proveniţi de la specii diferite. 44% din producţia Kosher este cumpărată de evrei. Margareta Bologan a comunicat că se planifică lărgirea sortimentului certificat Kosher, pentru a putea acoperi o piaţă mai mare, aceste produse fiind solicitate în mare parte în SUA.

„Franzeluţa” îşi găseşte clienţii externi preponderent la expoziţiile internaţionale la care participă, a spus Margareta Bologan.  Recent, la o expoziţie în România, a fost premiat Tortul de Botez produs de întreprindere, iar juriul a rămas impresionat de pâinea cu fructe. Întreprinderea planifică să scoată pe piaţă în curând produse noi: 3 tipuri de napolitane cu umplutură de nuci, ciocolată şi vanilie, 2 tipuri noi de ruladă şi mai multe tipuri de pâine congelată, care este exclusiv pentru export.

„Franzeluţa” exportă în Australia de aproximativ 3 ani, iar în Canada şi în SUA de  8-9 ani.

Statul deţine 52% din acţiunile întreprinderii.