logo

Expert lituanian recomandă vinificatorilor moldoveni schimbarea sistemului de vânzări


https://www.ipn.md/ro/expert-lituanian-recomanda-vinificatorilor-moldoveni-schimbarea-sistemului-de-va-7966_958928.html

Problema vinurilor moldoveneşti pe piaţa rusească este una politică şi aşa se întâmplă de obicei pe pieţele mari de desfacere. De aceea, vinificatorii din Moldova trebuie să-şi schimbe sistemul de comercializare a produselor sale, a declarat pentru presă, preşedintele unei întreprinderi lituaniene de distribuţie a băuturilor alcoolice, inclusiv vinuri, Rimvidas Iasinavicius, fost ministrul al industriei în Lituania. Potrivit sursei citate, metoda conform căreia „cu cât mai mult cumperi, cu atât îţi vând mai ieftin”, de care se ghidează vinificatorii, nu este corectă. „Angrosiştii nu au nevoie de vin, ci de beneficiu suplimentar”. În condiţiile actuale, Moldova trebuie să vândă vinuri în partide foarte mici, atât cât se cumpără în magazine, şi nu să umple depozitele importatorilor de vinuri, susţine Rimvidas Iasinavicius. „Magazinele ne oferă nouă doar tejghele, de restul se ocupă agenţi speciali ai companiei pe care o reprezint. Aceştia urmăresc cât şi ce se vinde, şi în dependenţă de aceasta completează vitrina cu produse solicitate. Pentru magazine contează ce venit are de la fiecare raft, şi nu ce se află pe el”. În opinia expertului lituanian, vinurile moldoveneşti, georgiene şi ucrainene îşi pierd calitatea într-o perioadă foarte scurtă, circa în 3-6 luni. Din această cauză, potrivit lui, aceste vinuri trebuie vândute în cantităţi cât mai mici. „Angrosiştii nu trebuie expuşi riscului de a nu putea vinde vinul procurat din cauza calităţii acestuia”, spune Iasinavicius. Fostul ministru lituanian consideră că vinificatorii moldoveni trebuie să caute parteneri în apropiata vecinătate, inclusiv Polonia, Lituania şi altele. Rimvidas Iasinavicius se află la Chişinău pentru a desfăşura un ciclu de seminare în domeniul Teoriei Constrângerilor, care se bazează pe majorarea volumului vânzărilor prin aprecierea limitelor şi motivaţiei. Seminarele sunt destinate antreprenorilor din orice domeniu de activitate şi se desfăşoară în perioada 17-21 aprilie curent. În prima zi au participat circa 40 agenţi economici din Moldova, care au achitat o taxă de 150 USD. În următoarele zile aceasta se va ridica până la 300 USD.