Eroarea umană – cea mai plauzibilă versiune pentru accidentul aviatic de vineri, consideră un expert
https://www.ipn.md/ro/eroarea-umana-cea-mai-plauzibila-versiune-pentru-accidentul-aviatic-de-vineri-co-7967_969269.html
„Cea mai plauzibilă explicaţie pentru prăbuşirea avionului, vinerea trecută, pare să fie o eroare umană”, a declarat pentru Info-Prim Neo un ofiţer de aviaţie de grad superior din R. Moldova, cu condiţia să nu-i fie dezvăluită identitatea.
„La cârma aparatului se afla un cetăţean ucrainean despre care nu ştiu unde a învăţat să zboare”, spune ofiţerul în rezervă, sugerând că versiunea disfuncţiilor tehnice este mai puţin credibilă, deoarece avionul a decolat după reparaţie. Expertul exclude opiniile că nava ar fi avut prea multă sarcină la bord, iar inflamabilitatea celor două tone de ulei pentru avioane nu presupune mai mult risc decât uleiul pentru motoare auto.
Procurorul general Valeriu Gurbulea este citat de Itar-Tass cu declaraţia că “rapoartele preliminare indică asupra faptului că nu a fost respectată altitudinea necesară pentru aterizare”.
Sâmbăta trecută la o conferinţă de presă, Administraţia de Stat a Aviaţiei Civile (ASAC) a evitat să comunice cauza preliminară a producerii accidentului. Rezultatele urmează a fi anunţate cel devreme într-o săptămână, a spus Iurie Zidu, directul interimar al ASAC.
Până la difuzarea acestei ştiri, comisia oficială însărcinată să cerceteze cazul a reuşit să identifice trei din cele 8 cadavre carbonizate ale cetăţenilor moldoveni Valentin Burghilă, Nicolai Dimitrişin, Vadim Krasilnikov şi Andrei Moisenko. Numele cetăţenilor ucraineni sunt Viaceslav Vdovenko, Anatoli Voloşciuk, Valentin Gaiduk şi Andrei Tihonov.
Avionul companiei sudaneze Kata Air Transport a explodat la impactul cu pământul vineri seara, după ora 22, lângă aeroportul din Chişinău. Deflagraţia a aruncat două victime la peste 100 de metri de locul accidentului. Expertul în aviaţie, citat de Info-Prim Neo, a exclus că AN-ul ar fi atins cu o aripă sârme de electricitate.
Cutiile negre -- care înregistrează deciziile piloţilor şi indicaţiile aparatelor de bord -- au fost recuperate şi urmează a fi analizate şi de experţi invitaţi din străinătate.
Autorităţile moldovene promit asistenţă rudelor victimelor.