logo

Elevii din şcolile prietenoase au succese mai mari la învăţătură, raport


https://www.ipn.md/ro/elevii-din-scolile-prietenoase-au-succese-mai-mari-la-invatatura-raport-7967_1001163.html

Elevii din şcolile prietenoase, numite şi şcoli experimentale, şi-au îmbunătăţit rezultatele la învăţătură cu 16%, arată datele unui raportul de evaluare prezentat de UNICEF şi Ministerul Educaţiei, transmite Info-Prim Neo. Iniţiativa „Şcoala prietenoasă copilului” s-a desfăşurat în Republica Moldova între anii 2007-2011. Potrivit unui comunicat de presă al UNICEF, rezultatele s-au îmbunătăţit, deoarece pe parcursul celor 4 ani elevii au studiat conform unui curriculum adaptat cerinţelor lor, profesorii au participat la instruiri privind educaţia centrată pe elev şi au înţeles cum să-i ajute pe copii să înveţe mai uşor. Totodată, cele 4 şcoli prietenoase din Moleşti, Crocmaz, Vălcineţ şi Şofrâncani au fost reparate şi dotate cu sisteme de încălzire şi blocuri sanitare, astfel că numărul virozelor în rândul elevilor a scăzut şi mai mulţi copii au frecventat şcoala cu regularitate. Schimbările sunt vizibile şi în comportamentul copiilor, care au devenit mai încrezători în sine, mai grijulii şi atenţi faţă de colegii lor, datorită exerciţiilor practice şi a lucrului în grup. Costurile iniţiativei se ridică la peste 7 milioane de lei, dintre care cea mai mare parte revine infrastructurii, investiţiile pentru instruiri şi curriculum cifrându-se la peste 90 de mii de lei per şcoală. Pe lângă susţinerea financiară acordată de donatorii externi, contribuţia autorităţilor locale şi a comunităţii a fost semnificativă. Alexandra Yuster, reprezentantul UNICEF Moldova, a spus că şcolile prietenoase asigură într-adevăr o schimbare, atât pentru copii, cât şi pentru obiectivele de învăţământ ale Moldovei. „UNICEF consideră că iniţiativa şcolii prietenoase ar putea fi o componentă importantă în transformarea şcolilor moldoveneşti, urmând să fie extinsă la nivelul sistemului de învăţământ în ansamblu”, a notat Alexandra Yuster. Raportul de evaluare a fost realizat de către un consultant independent din România şi Centrul de Resurse pentru Drepturile Omului (CReDO) din Moldova.