logo

„Eforturile „Mobiasbancă” urmăresc ca aceasta să devină mai performantă şi mai atractivă. Interviu IPN cu preşedintele Consiliului de Administraţie al băncii, Jean-Francois Myard


https://www.ipn.md/ro/eforturile-mobiasbanca-urmaresc-ca-aceasta-sa-devina-mai-performanta-si-mai-atra-7966_964520.html

Parte a Grupului Société Générale (GSG), BC „Mobiasbancă”, plasată pe poziţia a cincia pe piaţa bancară din R. Moldova, s-a afirmat în 2006 drept o instituţie bancară cu o dinamică de invidiat, cu o ofertă diversă şi cu un portofoliu de clienţi care cuprinde, în special, segmente deja valorificate – persoane fizice şi reprezentanţi ai businessului mic şi mijlociu. Despre rezultatele anului precedent, planuri şi perspective de dezvoltare, un interviu în exclusivitate cu Jean-Francois Myard, preşedintele Consiliului de Administraţie. [- Anul 2006 a fost unul benefic pentru “Mobiasbancă”, potrivit bilanţului anual făcut în cadrul Adunării generale a acţionarilor?] [Jean-Francois Myard:] Creşterea cu 38,1 la sută a sumei activelor, sporirea resurselor atrase de bancă cu 40,6 la sută şi dublarea pe parcursul unui an al portofoliului de credite sunt rezultate frumoase. În special mă bucură sporirea încrederii clienţilor noştri. Creşterea cu peste 60 la sută a portofoliului de depozite pentru persoane fizice ne confirmă acest lucru. [- Ce strategii de dezvoltare veţi implementa în viitorul apropiat?] [J-F. M.:] Avem două priorităţi de dezvoltare: integrarea rapidă a băncii în GSG, care prevede transformarea ei într-o instituţie bancară conform standardelor GSG, precum şi introducerea noilor tehnologii pentru ca „Mobiasbancă” să devină mai performantă şi mai atractivă pentru clienţi. [- Aveţi ambiţia de a ataca poziţia nr. 1 în sistemul bancar din RM, ca şi cotă de piaţă?] [J-F. M.:] Deşi creşterea cotei de piaţă este un obiectiv legitim pentru orice bancă din lume, obiectivele noastre imediate nu sunt de a deveni prima bancă în RM. Ne vom simţi bine şi pe locurile 3, 4 sau chiar 5. Principalul nostru scop este de a deveni, pe de o parte, cea mai bună bancă şi, pe de alta, cea mai profitabilă din Moldova. Bineînţeles, cea mai mare dorinţă a băncii este ca toţi clienţii să fie satisfăcuţi de produsele noastre. Consider că dacă o bancă câştigă bani, iar clienţii ei sunt satisfăcuţi, înseamnă că instituţia se dezvoltă, e pe o cale bună. Ţinem mult la calitate şi anume pe acest principiu vom activa în continuare. Ne dorim să diversificăm produsele, să majorăm creditele pentru persoane fizice şi întreprinderi, ba mai mult, intenţionăm să oferim credite pe termen lung. [Vom merge acolo unde clientul trăieşte şi munceşte] [- Care este politica GSG-„Mobiasbancă” privind acoperirea unei părţi cât mai mari a teritoriului RM cu agenţii bancare?] [J-F. M.:] Nici acest scop nu ni l-am pus, fiindcă avem un alt scop - să atingem un anumit număr de agenţii şi, chiar dacă nu acoperim întreg teritoriul, să fim acolo, unde există clienţi. Consider că agenţiile noastre se vor adapta cel mai bine noului mod de a face retail banking, mergând după client acolo unde acesta munceşte şi trăieşte. Acest concept este practicat în celelalte ţări în care activează GSG şi s-a dovedit până acum foarte eficient şi rentabil. [- Ca strategie de marketing şi publicitate, SGS-„Mobiasbancă” va insista pe promovarea brandului său? Fiind foarte cunoscut pe piaţă, sloganul “Suntem o familie” va fi păstrat sau aveţi alte idei?] [J-F. M.:] Ne place sloganul “Suntem o familie”, întrucât această cultură nu este departe de cea pe care o promovăm la Société Générale. Notorietatea „Mobiasbancă” este deja bine stabilită, marketingul ei este foarte bun şi lucrativ, iar brandul băncii are o identitate clară. Posibil, vom schimba câte ceva în design, dar conceptul va fi folosit în continuare. Cât priveşte publicitatea, vom avea suportul Departamentului comunicări al agenţiei de la Paris, dat fiind faptul că există o concepţie a GSG dezvoltată în toată lumea. [- Aveţi o vastă experienţă internaţională în domeniul bancar. Ce părere v-a creat specificul „moldovenesc” pe piaţa bancară?] [J-F. M.:] Mă aflu încă la etapa în care descopăr ţara şi oamenii, astfel că vom putea vorbi mai târziu la această temă. Cred că este foarte important să fim flexibili şi deschişi lumii. Nu intenţionăm să implementăm în Moldova un model copiat din alte ţări. Bineînţeles, Société Générale ia în considerare, în activitatea ei, specificul naţional al ţării în care se află. Sunt convins că aceasta este singura cale corectă pentru a ajunge la succes. După 15 ani de experienţă păstrez această convingere. [- În calitate de acţionar majoritar, aţi anunţat recent o ofertă de tender pentru procurarea acţiunilor. Care sunt detaliile acesteia?] [Jean-Francois Myard:] Într-adevăr, avem o ofertă foarte bună pentru acţionarii minoritari ai „Mobiasbancă”. Le oferim posibilitatea să-şi vândă acţiunile la un preţ foarte atractiv, care este de 4 ori mai mare decât preţul oferit anterior de „Mobiasbancă”. Considerăm că este o oportunitate bună pentru cei care ar vrea să realizeze această tranzacţie şi să câştige bani. Oferta este valabilă până la 4 mai.