logo

Două spoturi de sensibilizare a consumului de produse ecologice, lansate de EcoVisio


https://www.ipn.md/ro/doua-spoturi-de-sensibilizare-a-consumului-de-produse-ecologice-7967_1084624.html

Două spoturi sociale care fac parte dintr-o campanie de promovare inițiată pentru a sensibiliza consumatorii din Republica Moldova, pentru ca aceștia să cumpere și să consume produse crescute de către moldoveni, fără utilizarea produselor chimice cu mijloace sustenabile pentru mediu, au fost lansate duminică, în cadrul celei de-a 9-a ediții a târgului Iarmareco 2021, transmite IPN.

Cele două spoturi fac parte din Proiectul Rural Agroecology Resilience Hub din cadrul Asociației obștești „EcoVisio”, realizate în cadrul Campaniei de promovare a producătorilor de culturi agricole ecologice și a acelor care utilizează mijloace sustenabile „Dar ție îți pasă?”.

Dina Boțan, PR manager la AgroVisio, a declarat că cele două spoturi sociale au fost realizate pentru susținerea producătorilor de culturi agricole, fructe, legume ecologice naturale, organice, produse crescute sustenabil, sănătos, crescute de oamenii care depun, în afară de efort fizic, multă dragoste și dăruire. Dina Boțan este sigură că oamenii îi vor susține pe cei care produc, care nu neapărat au mare beneficiu financiar, dar își fac munca cu dragoste.

Daniela Fornea, managerul proiectului Rural Agroecology Resilience Hub, susține că cele două spoturi sunt puțin diferite, dar se vor ca o continuitate la ceea ce s-a început în iunie, când a fost lansat un prim spot. „Vrem să-i susținem pe fermieri, dar și pe consumatori ca ei să aleagă conștient, ca să dorească să procure, iar fermierii să dorească să producă pentru consumatori. Scopul este să alegem ceva sustenabil, ceva ce este crescut acasă”, a adăugat Daniela Fornea.
 


În unul din video protagoniști sunt Geta Burlacu, Dorin Galben și scriitorul Sergiu Afanasiu, care apar consumând produse autohtone și le împart celor din jur. Spotul se încheie cu îndemnul: „Ai grijă de tine! Consumă produse crescute cu iubire!”. În cel de-al doilea video, sunt reprezentați mai mulți agricultori, care cresc produse ecologice, dar și le consumă. Îndemnul spotului este: „Ai grijă de tine! consumă produse crescute natural!”.

Managerul proiectului a relatat că, un primul spot a fost lansat în iunie, care a fost difuzat și la TV, datorită campaniei „Dar ție îți pasă?” și datorită finanțatorilor Programului de granturi mici GEF, dar totodată și a partenerilor – Asociația Educație și Dezvoltare.

Campania a fost creată în cadrul proiectului Agroecologie pentru dezvoltarea durabilă rurală, implementat de Asociația Obștească EcoVisio cu susținerea financiară a Programului de Granturi Mici al Facilității Globale de Mediu (GEF SGP), implementat de PNUD Moldova, pentru promovarea practicilor prietenoase mediului și omului.