Până pe 31 martie, agenții economici pot depune cereri de participare la concursul „Marca comercială a anului”, ediția a 18-a, care în acest an propune două nominalizări noi: „Business online” și „Afaceri de familie”. Startul concursului a fost dat astăzi, 10 februarie, alături de „Premiul calității”, care va fi oferit în acest an pentru a șaptea oară, transmite IPN.
Potrivit lui Mihai Bâlba, vicepreședinte al Camerei de Comerț și Industrie, concursul „Marca comercială a anului” include, per total, 15 nominalizări și 14 categorii. Între 12 și 23 aprilie, se va desfășura un sondaj în rândurile consumatorilor. Nota finală acordată companiilor participante la concurs va rezulta din punctajul acordat de experți de la diferite organizații și de consumatori. La mijlocul lunii mai, punctajele acumulate de companiile participante la concurs vor fi examinate de comitetul organizatoric.
În cadrul Galei businessului moldovenesc, programată pentru luna iunie, câștigătorii concursului vor fi premiați, iar ulterior aceste mărci vor fi promovate peste hotarele Republicii Moldova. Premiul Mare al concursului este „Mercuriul de aur”.
Cererile de înregistrare la concursul „Premiul calității” pot fi depuse până la 31 martie, iar ulterior va urma perioada de depunere a dosarelor. Un grup de experți și membrii comitetului organizatoric va evalua dosarele până la sfârșitul lunii aprilie. În cadrul Galei businessului moldovenesc, câștigătorii concursului „Premiul calității” vor primi trofeul „Zeița calității”.
Formularele de participare la cele două concursuri pot fi accesate pe site-urile CCI, AGEPI, CNA.
La cele 17 ediții ale concursului „Marca comercială a anului” au concurat circa 1500 de mărci comerciale. La edițiile anterioare ale concursului „Premiul calității”, au participat peste 210 companii.