logo

Dorina Baciu: Cașcavalurile noastre sunt exclusiviste și de calitate


https://www.ipn.md/ro/dorina-baciu-cascavalurile-noastre-sunt-exclusiviste-si-de-calitate-8004_1107001.html

Dorina Baciu este antreprenoare în domeniul producerii cașcavalului artizanal. Împreună cu soțul și-a lansat o afacere, iar acum brânzeturile familiei Baciu se bucură de succes în restaurantele și vinăriile din țară. Femeia spune că pentru a-și face cunoscut produsul, antreprenorii trebuie să participe la târguri și expoziții. Istoria de succes a Dorinei Baciu a fost expusă în cadrul dezbaterii publice: „Inițiativa EU4Business, contribuții la dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii în Republica Moldova”, organizată de Agenția de Presă IPN.

Dorina Baciu spune că ideea lansării unei afaceri din producerea cașcavalurilor i-a venit în perioada când muncea în Italia. Întoarsă acasă, familia Baciu a pus pe roate o mini-fabrică de cașcaval artizanal în satul Sadaclia, raionul Basarabeasca. Antreprenoarea spune că din cauza interdicției de a exporta produse lactate pe piața Uniunii Europene, toate cașcavalurile sale sunt destinate pieței interne.

„Acesta este un tip de afacere artizanală care nu există nici măcar în legislație. Noi suntem o fabrică foarte mică, noi nu producem industrial, ci producem 90% manual. Noi nu livrăm cașcaval în supermarketuri. Lucrăm cu restaurantele și vinăriile. Participăm la diferite târguri, expoziții. Avem mulți clienți din România și din alte țări. Dar nu le trimitem cașcaval, ei cumpără când vin în Moldova și ne găsesc la târguri. Toți sunt frapați de produsele noastre. Pentru că noi avem o maturitate a cașcavalurilor de la 30 de zile la 50 de luni. Totul este natural. Noi lucrăm mai mult cu Horeca și vinăriile pentru că acesta nu este un produs care să fie consumat în fiecare zi, este un produs exclusivist, de calitate”, a spus antreprenoarea Dorina Baciu.

Antreprenoarea spune că promovarea unui produs de calitate este cea mai bună metodă de a-ți crește vânzările, iar participarea la târguri și expoziții este esențială în acest sens.

„În primii doi ani participam la toate târgurile, făceam cadouri, le dădeam gratuit la prieteni, ca să devenim cunoscuți. Cred că pentru un antreprenor asta este important. Când ieși cu un produs nou pe piață, nu trebuie să-și fie teamă să-ți promovezi produsul. Lumea trebuie să cunoască produsul pentru a-l consuma. Știu că e stresant, dar altfel nu se poate”, a mai spus Dorina Baciu.

Afacerea familiei Baciu din Sadaclia este parte a clusterului OviCaprin Cimișlia-Basarabească. Clusterul a fost lansat cu sprijinul partenerilor externi și are menirea de a dezvolta sectorul zootehnic prin instruiri și schimb de experiență.

„Clusterul zootehnic OviCaprin Cimișlia-Basarabeasca este un proiect creat cu sprijinul PNUD și al Elveției care are drept prioritate dezvoltarea sectorului zootehnic. Eu am fost aleasă copreședinte și îmi împărtășesc toată experiența în domeniul procesării laptelui. S-au adunat mai multe afaceri. Lactatele nu pot fi exportate în Uniunea Europeană. Mai este cale lungă pentru asta. De aceea, noi ne-am împărțit rolurile. Unii se ocupă de materia primă, alții de creșterea ovinelor, colectarea deșeurilor. Este extrem de binevenit acest cluster pentru că el ne formează și ne dezvoltă. Noi am făcut diferite vizite, instruiri. Eu am văzut o astfel de asociație și în Italia”, a explicat antreprenoarea Dorina Baciu.

Dezbaterea publică „Inițiativa EU4Business, contribuții la dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii în Republica Moldova” este ediția a opta, realizată în cadrul proiectului „Beneficiile aderării Republicii Moldova la UE pentru om, comunitate și țară”, cu sprijinul Fundației Soros Moldova.