Directorii liceelor învaţă cum să atragă parteneri pentru susţinerea instituţiilor
https://www.ipn.md/ro/directorii-liceelor-invata-cum-sa-atraga-parteneri-pentru-sustinerea-institutiil-7967_1001697.html
Directorii celor 84 de licee din municipiul Chişinău fac schimb de experienţă şi învaţă metode de atragere a partenerilor din mediul de afaceri, organizaţii neguvernamentale sau internaţionale pentru susţinerea materială sau financiară a instituţiilor de învăţământ. Direcţia Generală Educaţie, Tineret şi Sport (DGEST) a Consiliului municipal Chişinău a organizat, miercuri, 21 noiembrie, seminarul „Şcoala şi comunitatea. Şcoala în comunitate. Şcoala pentru comunitate”, unde au participat managerii liceelor, transmite Info-Prim Neo.
La atelierele de lucru din cadrul seminarului participanţi au învăţat cum să completeze o ofertă de parteneriat, cum să identifice potenţiali parteneri şi cum să întocmească contracte de parteneriat. De asemenea, au făcut schimb de experienţă în cazul parteneriatelor pe care le au deja.
Seminarul a fost organizat în cadrul Liceului Teoretic „Miguel de Cervantes Saavedra”, instituţie care anul acesta împlineşte 65 de ani de la fondare şi care are o experienţă bogată de parteneriate naţionale şi internaţionale. Directorul liceului, Ana Ivlev, a declarat, la deschiderea seminarului, că învăţământul se află într-o etapă în care nu s-ar putea dezvolta fără de parteneriate reuşite.
Seminarul, organizat de DGEST, a fost susţinut de Ambasada Spaniei în România şi Republica Moldova, şi de către compania „Gas Natural Fenosa”. Ataşatul educativ al ambasadei spaniole, Maria Mendez de Valdivia, a remarcat că se simte ca acasă la liceul din Chişinău deoarece are o colaborare foarte strânsă cu acesta. „Studierea limbii spaniole a luat amploare în Moldova, recent predarea acesteia a fost începută şi într-o şcoală din regiunea transnistreană”, a remarcat ataşatul ambasadei. Maria Mendez de Valdivia a mulţumit profesorilor pentru munca depusă şi i-a îndemnat pe manageri să iniţieze cât mai multe parteneriate şi să bată la uşa ei ori de câte ori au nevoie.
Şefa secţiei marketing şi relaţii publice a companiei „Gas Natural Fenosa”, Ludmila Motrescu, prezentă la deschiderea seminarului, a comunicat că între compania privată şi liceul teoretic a avut loc un parteneriat specific, dar care a avut succes. „Gas Natural Fenosa” este dispusă să susţină şi alte propuneri în măsura posibilităţilor.
Totalizările seminarului urmează a fi sintetizate şi adunate într-o publicaţie ca fiecare manager al instituţiilor de învăţământ să aibă acces la ele.