logo

Diaspora Culturală a donat două mii de euro pentru „Bach la Casa de Cultură”


https://www.ipn.md/ro/diaspora-culturala-a-donat-doua-mii-de-euro-pentru-bach-la-casa-de-cultura-7967_1035364.html

Un grup de 23 de moldoveni din diasporă, denumit Diaspora Culturală, a donat două mii de euro pentru inițiativa Moldo Crescendo, „Bach la Casa de cultură”. Potrivit Victoriei Nagy Vajda, moldoveancă stabilită în Luxemburg, donatorii sunt un grup de prieteni pe Facebook, din Franța, Emiratele Arabe Unite, Italia, Luxemburg, Marea Britanie, România și SUA, care își propun să susțină artiștii și proiectele culturale din Republica Moldova, transmite IPN.

„Credem că acest festival este foarte important, deoarece are loc în diferite localități din Moldova, unde oamenii nu sunt prea „răsfățați” cu evenimente culturale și poate va fi prima lor întâlnire cu muzica clasică, ascultată la casa de cultură din satul sau orașul în care locuiesc. În afară de aceasta, susținem muzicienii de la Moldo Crescendo, pentru că mulți dintre ei sunt „diasporiști” ca și noi”, se menționează într-un comunicat de presă al Moldo Crescendo.

Între 21 iulie și 6 august, proiectul „Moldo Crescendo” își propune să organizeze evenimente culturale gratuite cu muzică clasică, produse foto și video artistice și evoluția actriței Lia Sinchevici în nouă case de cultură din Republica Moldova. Evenimentele vor face parte din a treia ediție a Festivalului Moldo Crescendo și urmează să aibă loc în Ialoveni, Mereni, Călărași, Cimișlia, Ceadîr-Lunga, Hâncești, Rezina, Băhrinești și Chișinău.

Proiectul este organizat cu susținerea publicului larg, prin intermediul campaniei de crowdfunding pe Guvern 24. Proiectul Moldo Crescendo a fost fondat de tineri muzicieni din Moldova cu studii la Universitățile de Muzică din Elveția, Belgia, România, Italia, Marea  Britanie, Finlanda, Germania și Rusia.

În anul 2016, Moldo Crescendo a evoluat pentru prima dată în afara capitalei, la Castelul Mimi din Bulboaca și conacul Ciolak-Malski din Bahmut, „Moldo Crescendo Conace”, care, la fel, a fost finanțat prin crowdfunding, în proporție de 30%.