Centrul Național Anticorupție a asigurat organizarea și funcționarea sistemului de management financiar și control al instituției, a descris procesele operaționale și a elaborat Registrul riscurilor aferente gestionării fondurilor publice. Aceasta a permis ca rapoarte financiare prezentate să fie corecte și fidele, se menționează în Raportul auditului situațiilor financiare ale CNA, încheiate la 31 decembrie 2017, examinat luni, 10 decembrie, în ședința plenară a Curții de Conturi, transmite IPN.
În Raport au fot expuse și unele observații de audit, care se referă la clasificarea în evidența contabilă a unor mijloace fixe, ce au generat devieri la unele grupe de conturi și atribuirea la cheltuieli a unor active. Dar aceste devieri nu au depășit pragul de semnificație. De asemenea, auditul a constatat că nu a fost finalizată procedura de ajustare a valorii cadastrale a două imobile.
În opinia Curții de Conturi, se conturează necesitatea elaborării și aprobării normelor interne pentru definirea subdiviziunilor specializate și a funcțiilor cu risc sporit pentru sănătatea și viața angajaților, activitatea cărora se include în vechimea de muncă specială.
Președintele Curții de Conturi, Veaceslav Untila, l-a felicitat pe directorul CNA Bogdan Zumbreanu cu aceste rezultate, menționând că din cele peste 50 de autorități publice auditate, Curtea de Conturi a formulat opinii fără rezervă doar în nouă cazuri.
CNA este o instituție specializată în prevenirea și combaterea corupției, a actelor conexe corupției și faptelor de comportament corupțional.