logo

Consumatorii de servicii electronice vor putea depune petiţii privind calitatea acestora


https://www.ipn.md/ro/consumatorii-de-servicii-electronice-vor-putea-depune-petitii-privind-calitatea-7967_1010901.html

Furnizorii serviciilor de comunicaţii electronice vor fi obligaţi să ofere mai multe detalii la etapa pre-contractuală privind tarifele, condiţiile de furnizare a serviciilor şi modalitatea de reclamare a cauzelor abuzive. Prevederile sunt incluse în Regulamentul cu privire la furnizarea serviciilor publice de comunicaţii electronice, elaborat de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), transmite IPN.

Directorul instituţiei, Grigore Varaniţa, a menţionat, la o conferinţă de presă, că se atestă un nivel insuficient de informare a consumatorilor privind drepturile pe care le au. ANRCETI va lansa o campanie naţională de informare: „Cunoaşte-ţi drepturile de consumator al serviciilor de comunicaţii electronice”. În cadrul acesteia, va fi lansat un ghid de informare a consumatorilor şi va fi organizat un sondaj de opinie privind gradul de satisfacţie faţă de calitatea serviciilor.

Şeful Direcţiei monitorizare şi control din cadrul ANRCETI, Victor Muradu, a spus că regulamentul elaborat acoperă spectrul serviciilor de telefonie fixă, mobilă, televiziune contra cost etc. Documentul prevede mai multe drepturi pentru consumatori şi, respectiv, mai multe obligaţiuni pentru furnizori.

Una din prevederi obligă furnizorii să deblocheze gratuit echipamentul oferit la conectarea la anumite servicii electronice, la expirarea termenului de 24 de luni de la încheierea contractului. Acest lucru va permite utilizarea echipamentului respectiv la conectarea la oricare operator de pe piaţă care furnizează servicii asemănătoare. Totodată, furnizorul va trebui să ofere detalii în factură despre tarife, datorii şi obligatoriu un număr de telefon la care pot fi adresate petiţiile.

Petiţiile depuse de către consumatori trebuie să fie examinate în termen de 15 zile sau până la 30 de zile când este nevoie de o examinare suplimentară. În cazul în care consumatorul nu va primi răspuns la reclamaţia depusă, acesta este în drept să se adreseze la ANRCETI sau în instanţa de judecată.

Toţi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice din Republica Moldova au avut la dispoziţie 3 luni să se conformeze prevederilor noului regulament. În cazul în care aceştia vor comite abateri, ANRCETI îndeamnă consumatorii să sesizeze autoritatea responsabilă.