logo

Consumatorii cu încălzire autonomă achită mai mult decât consumă, Protecția Consumatorilor


https://www.ipn.md/ro/consumatorii-cu-incalzire-autonoma-achita-mai-mult-decat-consuma-7967_1082917.html

Președintele Asociației Obștești Republicane „Protecția Consumatorilor”, Piotr Guțul, susține că tot mai mulți consumatori care au instalat în locuință sistem de încălzire autonomă se plâng că achită mai mult decât consumă, dar nu vor să meargă în judecată pentru că nu cred că li se va face dreptate.

Într-o conferință de presă la IPN, Piotr Guțul, a menționat că Legea privind serviciul public de alimentare cu apă şi de canalizare, i-a făcut pe oameni să plătească mai mult pentru consum decât ar fi trebuit potrivit indicilor contorului. (Se invocă încălzirea spațiilor de uz comun, n.r.). În opinia sa, respectiva lege contravine Directivei cu privire la drepturile consumatorilor, pe care Moldova și-a asumat-o.

Piotr Guțul a declarat că, în 2019, Asociația a adresat o scrisoare Guvernului, cu solicitarea să revadă această lege, dar nu au primit răspuns. Actualmente Asociația este în proces de pregătire a dosarului pentru a reclama la în instituțiile europene încălcarea drepturilor consumatorului.

În altă ordine de idei, președintele Asociației Obștești Republicane „Protecția Consumatorilor” a remarcat că nu va merge duminică la alegeri, iar dacă o va face va vota împotriva tuturor.

Valentina Poberjnaia, consumatoare, a relatat în conferință experiența ei. Femeia spune că a decis să-și monteze sistem de încălzire autonomă pentru că temperatura agentului termic livrat centralizat nu era suficient de ridicată și în locuință era rece. Chiar dacă a depus demersuri în diferite instanțe, acestea își pasau responsabilitatea și problema nu a fost rezolvată. Dar nici sistemul de încălzire autonomă nu au scăpat-o de griji. Întrucât, pe lângă consumul real, indicat de contor, i se mai cere să plătească suplimentar. În chitanță sunt trecute sumele, fără explicații cum s-a ajuns la ele. Pentru că familia a refuzat să onoreze aceste plăți suplimentare, au început judecățile. Femeia a îndemnat consumatorii să fie prudenți, să analizeze cu atenție facturile și să nu dea bani pentru servicii care nu le sunt prestate.