logo

Construcţia tronsonului Cahul-Giurgiuleşti nu va avea impact exagerat asupra ecologiei, afirmă ministrul de ramură


https://www.ipn.md/ro/constructia-tronsonului-cahul-giurgiulesti-nu-va-avea-impact-exagerat-asupra-7967_965887.html

Construcţia tronsonului de cale ferată Cahul-Giurgiuleşti nu va avea impact exagerat asupra ecologiei. „Doar 175 m2 din rezervaţia “Bâcului de Jos” va fi afectată.”, a declarat presei vineri, 3 august, ministrul Ecologiei şi Resurselor Naturale, Constantin Mihăilescu. Potrivit oficialului, necesitatea acestui tronson este indiscutabilă. Tronsonul, cu o lungime de 50 km şi va uni cel mai mare oraş din sudul ţării, Cahul, cu localitatea Giurgiuleşti, trecând prin10 localităţi din regiune. “Tronsonul Cahul-Giurgiuleşti oferă ieşire spre Marea Neagră, şi va da posibilitate fermierilor din regiune să-şi transporte marfa atât în R. Moldova, cât şi în Ucraina sau în România, la Galaţi.”, a menţionat Mihăilescu. Ministrul susţine că tronsonul va fi construit între luncă şi versant, care vor proteja localităţile de inundaţii. Mihăilescu a precizat că poluarea apelor va fi minimă, pentru că nu va fi utilizată benzină pentru locomotive, ci motorină care are un impact ecologic mai redus. De-a lungul tronsonului de cale ferată vor fi plantate culturi multianuale. Cele 7 case de locuit şi 2 stadioane care stau în calea liniei ferate, vor fi demolate. Proprietarii vor primi despăgubiri. Construcţia tronsonului Cahul-Giurgiuleşti va dura până la finele lunii noiembrie 2008.