La solicitarea autorizaţiei de funcţionare de la Primărie, agenţii economici vor fi obligaţi să solicite un aviz de informare, care va fi eliberat gratuit de municipalitate, privind textele şi designul arhitectural al unităţii comerciale pe care vrea să o deschidă. Prevederea va fi inclusă în Regulamentul de plasare a publicităţii exterioare în municipiul Chişinău, care este în proces de elaborare.
Solicitat de IPN, specialistul principal al Direcţiei social-umanitare şi relaţii interetnice, Angela Lubaş, a menţionat că în regulament vor fi indicate actele necesare pentru obţinerea autorizaţiei şi pentru plasarea spoturilor publicitare, ceea ce anterior legea nu permitea. Odată cu modificările operate la Codul Contravenţional, agenţii economici vor avea dreptul să amplaseze panouri informative despre serviciile prestate, dar totodată vor putea fi amendaţi pentru amplasarea panourilor cu informaţii incorecte şi dacă nu vor respecta condiţiile ce ţin de aspectul exterior al unităţii comerciale etc.
Agentul economic va avea libertatea de a alege denumirea unităţii comerciale, dar va trebui să respecte corectitudinea textului, va trebui să respecte mai multe condiţii în funcţie de zona de amplasare a unităţii de comerţ, să ţină cont dacă are în preajmă obiective turistice, monumente de arhitectură etc. Agenţii economici vor fi obligaţi, de asemenea, să afişeze informaţii doar despre serviciile pe care le prestează conform autorizaţiei de funcţionare, pentru a evita informarea incorectă a consumatorului,
„Consumatorul trebuie să fie informat corect despre genul de activitate, gama de servicii şi numele agentului economic. Până acum acest lucru nu era posibil din cauza legislaţiei imperfecte”, a spus specialista. Angela Lubaş a mai spus că sunt semnalate cazuri frecvente când consumatorii sunt informaţi incorect despre gama de servicii prestate de o unitate sau alta de comerţ, şi nu au pe cine sesiza în asemenea situaţii.