OPEN Media Hub recepționează dosare pentru concursul menit să sprijine jurnaliștii TV şi din media online din vecinătatea Uniunii Europene în realizarea materialelor video cu privire la relația dintre Uniunea Europeană și țările de origine. Prima rundă a competiției este deschisă pentru Georgia, Moldova, Libia și Tunisia, și în câteva luni va fi extinsă și la alte țări, transmite IPN.
Concursul are ca scop final informarea societății despre politica europeană de vecinătate, sporirea interesului pentru activitățile UE și creșterea numărului de emisiuni analitice de înaltă calitate.
Materialele jurnalistice trebuie să abordeze una din următoarele teme: regimul liberalizat de vize cu UE, problema migranţilor şi refugiaților, hotarele naționale aflate în epicentrul unor negocieri politice şi ajutorul umanitar masiv, dar şi impactul acestor factori asupra vieţii de zi cu zi a cetățenilor. Temele propuse trebuie să ilustreze impactul acestor decizii asupra vieții de zi cu zi, să reprezinte martori oculari şi să descrie evenimente.
Jurnaliștii din Georgia, Moldova, Libia și Tunisia pot solicita sprijin financiar și asistență tehnică în crearea de materiale jurnalistice, pozitive sau negative, cu privire la impactul acestor decizii și politici.
Candidații trebuie să expedieze conceptul subiectului jurnalistic și să completeze formularul de înscriere online (disponibil în limbile franceză, engleză, arabă și rusă). Toate actele necesare, inclusiv un contract, scrisoare de intenție, bugetul propus, renunțarea la dreptul de autor și evaluarea riscurilor ar trebui să fie prezentate împreună. Modelele pot fi descărcate de pe http://openmediahub.com/open-calls/application-documents/.
La fel candidații trebuie să demonstreze că sunt autorizați în mod corespunzător de către redacții să elaboreze și să publice conținutul video prin expedierea unei scrisori de intenție de la un reprezentant autorizat. Scrisoarea trebuie să confirme intenția sursei mass-media de a difuza sau de a publica materialele realizate, la fel aceasta trebuie să conțină informații despre data apariției materialului şi contextul.
Eligibile pentru a participa la concurs sunt: televiziunile, media online, organizațiile jurnalistice, asociațiile sau fondurile, dacă confirmă publicarea materialului în mass-media, companiile de producție audiovizuală, dar şi jurnalişti din partea fiecărei organizații sus-menționate. Ca excepție, OPEN Media Hub poate accepta la concurs şi cererile parvenite de la jurnaliștii independenți sau producători de televiziune, care nu au susținere şi confirmare din partea persoanelor juridice. În baza acestor criterii vor fi analizate proiectele prezentate de bloggeri, vloggeri etc. dacă vor putea face dovada acoperirii publicului pe platformele lor.
Sprijinul financiar acordat va fi stabilit în funcție de subiectul mass-media și de țara de origine și va fi raportat la costurile din fiecare ţară. Pentru o știre de până la 3 minute finanțările oscilează între 250 de euro-500 de euro. Pentru un material până la 8 minute – între 500 de euro și 1500 de euro. Până la 15 minute – între 1000 și 3000 de euro. Până la 30 de minute sau mai mult – între 2500 de euro și 8000 de euro. Materialele din media online – de la 250 de euro până la 1500 de euro.
Termenul limită de depunere a dosarelor este 5 mai, ora 21.00 (ora Bruxelles-ului). Rezultatele vor fi anunțate pe 22 mai. Detalii pot fi aflate aici: www.openmediahub.com/ru/open-calls/faq