Consiliile locale vor putea să stabilească interdicții și cerințe privind salubrizarea și gestionarea deșeurilor de către unitățile de comerț care își desfășoară activitatea pe teritoriul autorității administrației publice locale. Prevederi în acest sens au fost votate în lectură finală în ședința de joi, 8 noiembrie, a Parlamentului, transmite IPN.
Inițiativa prevede expres obligativitatea comercianților de a gestiona deșeurile provenite din activitatea de comerț, în cazul stabilirii de către consiliul local a unor cerințe în Regulamentul de desfășurare a activităților de comerț în localitatea respectivă. Totodată, comercianții sunt obligați să asigure colectarea, depozitarea și transportarea deșeurilor rezultate din activitatea de comerț în conformitate cu legislația privind gestionarea deșeurilor.
Colectarea și transportarea deșeurilor se va efectua de către comerciant, în cazul în care acesta deține autorizație privind gestionarea deșeurilor, sau de către persoanele juridice care dețin autorizație și cu care comerciantul a încheiat contract.
Noile reglementări vor intra în vigoare după șase luni de la data publicării în Monitorul Oficial.