logo

CJI a lansat un studiu privind reglementarea domeniului publicităţii


https://www.ipn.md/ro/cji-a-lansat-un-studiu-privind-reglementarea-domeniului-publicitatii-7967_1030909.html

Centrul pentru Jurnalism Independent a lansat un studiu privind evaluarea cadrului juridic de reglementare a domeniului publicităţii, care conţine recomandări pentru optimizarea acestuia. Potrivit autorilor, studiul conţine o analiză în mod comparativ cum se distribuie publicitatea în Republica Moldova şi în alte ţări ca să se poată observa tendinţele, transmite IPN.

Nadine Gogu, directoarea executivă a CJI, a subliniat că în ultima perioadă experţii şi jurnaliştii semnalizează despre existenţa unor carenţe pe segmentul ce ţine de reglementarea publicităţii. „Pe baza acestui studiu, ulterior vor fi făcute recomandări de amendare a legislaţiei sau chiar de elaborare a unei noi legi, dacă vom considera oportun”, a menţionat Nadine Gogu.

Expertul media Ion Bunduchi a afirmat că la nivel local şi regional în Moldova există 52 de radiodifuzori, lor le revine în total 3,8% din resursele financiare din piaţa de publicitate. „Iată cât de tare e distorsionată această piaţă. Ceilalţi 48 de radiodifuzori – cu 96%”, a spus expertul.

Juristul Eugeniu Rîbca a spus că Legea cu privire la publicitate este depăşită de timp. „Avem nevoie de aceeaşi lege modificată radical sau de o nouă lege, prin care să se consacre general ceea ce se referă la publicitatea comercială, pe de o parte, şi publicitatea necomercială, pe de altă parte. Trebuie să distingem clar ce reprezintă publicitatea politică, publicitatea electorală”, a subliniat juristul.

Declaraţiile au fost făcute în cadrul unor dezbateri publice la care au participat deputaţi, membri ai CCA, reprezentanţi ai Consiliului Concurenţei şi ai Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor, jurnalişti, reprezentanţi ai agenţiilor de publicitate.