logo

Circulaţia pe tronsonul feroviar Moghiliov-Podolski – Ocniţa nu a fost reluată deşi podul de la km 116 este funcţional


https://www.ipn.md/ro/circulatia-pe-tronsonul-feroviar-moghiliov-podolski-ocnita-nu-a-fost-7967_961915.html

Căile Ferate ale Moldovei (CFM) au testat, la 24 octombrie, parametrii tehnici ai podului de la km 116 al tronsonului feroviar Moghiliov-Podolski – Ocniţa, la cererea Căilor Ferate ale Ucrainei. Podul a fost reparat timp de aproximativ două luni, din care cauză a fost periclitată circulaţia transportului feroviar al R. Moldova, în special al celui cu mărfuri de producţie moldovenească. Ministrul Transporturilor şi Gospodăriei Drumurilor, Miron Găgăuz, a declarat miercuri, 25 octombrie, că în aceeaşi seară, CFM a dispus trecerea peste pod a unui marfar cu 49 de vagoane, din cele peste 100 de vagoane care au staţionat timp de aproximativ 2 luni. Astfel, au trecut frontiera cu Ucraina 26 de vagoane cu benzină, 22 cu vinuri şi 1 cu ţigări. Ministrul a menţionat că trenul a trecut fără probleme, după care alte vagoane ce staţionau de cealaltă parte a frontierei au intrat în R. Moldova. „În prezent încercăm să clarificăm cu partea ucraineană modul în care va fi organizată circulaţia de mai departe pe tronsonul feroviar Moghiliov-Podolski – Ocniţa, dar deocamdată nu avem nici o informaţie în acest sens”, a menţionat ministrul. În alt context, Miron Găgăuz şi-a exprimat temerea că trenul 47 de pe ruta Chişinău-Moscova–Chişinău ar putea să nu mai circule în continuare pe această rută, considerând că la mijloc e vorba doar de o decizie politică. El susţine că a expediat o scrisoare conducerii Căilor Ferate ale Rusiei prin care a solicitat încă o dată examinarea problemei respective. Ministrul susţine că, în caz contrar, vor fi completate cu vagoane alte trenuri care circulă spre Moscova pentru a nu crea incomodităţi călătorilor. CF ruse au anunţat despre posibilitatea anulării, din 1 noiembrie curent, a trenului de pasageri de pe ruta Chişinău–Moscova-Chişinău. Găgăuz susţine că partea rusă insistă asupra circulaţiei acestui tren prin regiunea transnistreană, deoarece se consideră că schema actuală de circulaţie, prin nordul RM, periclitează orarul de lucru al Căilor Ferate ale Rusiei. Autorităţile de la Chişinău resping o astfel de variantă, declarând că nu pot asigura securitatea circulaţiei prin Transnistria, deoarece nu controlează teritoriul separatist.