Chişinăul nu vede oportună reluarea circulaţiei trenurilor de pasageri prin estul ţării
https://www.ipn.md/ro/chisinaul-nu-vede-oportuna-reluarea-circulatiei-trenurilor-de-pasageri-prin-7965_1000474.html
Chişinăul nu vede oportună reluarea circulaţiei trenurilor de pasageri prin regiunea transnistreană din cauza aspectelor economice. Viceministrul transporturilor şi infrastructurii drumurilor, Valeriu Ciubuc, care este şi coordonatorul grupului de lucru pe segmentul de transport, a declarat pentru Info-Prim Neo că, din punct de vedere economic, nu este rentabil ca circulaţia trenurilor să fie reluată deoarece fluxul de pasageri pe segmentul transnistrean este neesenţial.
„Ei doresc trenuri, dar nu au nici flux de pasageri şi nici partea economică nu este corect aplicată. Pentru a nu se crea impresia că ei doresc, dar noi nu le dăm, am propus să fie creată un subgrup de lucru, în domeniul de trenurilor de pasageri”, a spus viceministrul. Specialiştii din stânga Nistrului au fost invitaţi la Calea Ferată din Chişinău pentru a le fi prezentată situaţia. „Vrem să le arătăm toate documentele de lucru şi de îmbarcări, să le demonstrăm că nu este necesar, la ziua de azi, de a redirecţiona trenurile pe partea din regiunea transnistreană”, a menţionat viceministrul.
Valeriu Ciubuc a comunicat că de la Bălţi, Drochia, Donduşeni trenurile vin încărcate 100%. „Calea Ferată nu are trenuri suplimentare ca să facă cheltuieli enorme doar pentru a spune că reîntoarcem trenurile de pasageri. Numărul de pasageri din partea stângă a Nistrului este neesenţial”, a remarcat viceministrul. „Cum este mai uşor: să vină persoana de la Ocniţa, de la 250 de kilometri, la Chişinău sau de la Tiraspol, de la 80 de kilometri?”, a mai spus Valeriu Ciubuc.
Circulaţia trenurilor marfare prin regiunea transnistreană a fost reluată la sfârşitul lunii aprilie anul curent, după o pauză de aproape 6 ani. În 2006 a fost sistată şi circulaţia trenurilor de pasageri prin regiunea transnistreană.