logo

CEC a aprobat condițiile de reflectare a campaniei prezidențiale de către mass-media


https://www.ipn.md/ro/cec-a-aprobat-conditiile-de-reflectare-a-campaniei-prezidentiale-8008_1075863.html

Fiecare furnizor de servicii media care decide să se implice în reflectarea campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale din 1 noiembrie trebuie să depună la Consiliul Audiovizualului (CA), până pe 8 septembrie, anul curent, o declarație privind politica editorială pentru campania electorală. Cei care nu o vor face în termenul stabilit, nu au dreptul să reflecte campania electorală. Prevederea se conține în Regulamentul privind reflectarea campaniei electorale în mijloacele de informare în masă din Republica Moldova, aprobat în ședința Comisiei Electorale Centrale (CEC) de astăzi, 1 septembrie, transmite IPN.

Potrivit secretarului CEC, Maxim Lebedinschi, până la începerea campaniei electorale, furnizorii de servicii media au dreptul să informeze publicul cu privire la activitatea partidelor și altor organizații social-politice, activitatea grupurilor de inițiativă pentru susținerea candidaților la prezidențiale, precum și alte aspecte, fără a fi influențați de autoritățile publice sau partide.

Publicitatea electorală și timpii de antenă vor fi reglementate în conformitate cu prevederile Codului Electoral și a Codului Audiovizualului. Astfel, furnizorii de servicii media naționali, a cărei listă este făcută publică de CA în primele trei zile ale perioadei electorale, oferă gratuit concurenților electorali câte 5 minute de emisie la TV și 10 minute la radio pentru gestionarea programelor electorale și informarea alegătorilor.

În campania electorală pentru alegerile prezidențiale, furnizorii de servicii media vor oferi concurenților electorali câte un minut pe zi pentru amplasarea publicității electorale. Pentru publicitatea electorală contra plată, fiecărui concurent electoral i se acordă nu mai mult de 2 minute pe zi timpi de antenă, la fiecare furnizor de servicii media care participă la reflectarea campaniei electorale.

Instituțiile media locale și regionale pot organiza dezbateri electorale cu respectarea măsurilor anti-epidemice sau pot retransmite live dezbaterile electorale organizate de furnizorul public de televiziune pentru a evita riscul de răspândire a COVID-19.

Sondajele de opinie cu tematică electorală pot fi difuzate nu mai târziu de 5 zile înainte de ziua alegerilor, cu prezentarea persoanei care a comandat sondajul, sursa de finanțare și alte date relevante.

Materialele video, audio și alte materiale cu tematică electorală urmează a fi păstrate de către furnizorii de servicii media până la publicarea în Monitorul Oficial a hotărârii de validare a rezultatelor alegerilor prezidențiale.

Contestațiile privind reflectarea campaniei electorale de către furnizorii de servicii media de sub jurisdicția Republicii Moldova urmează a fi examinate de Consiliul Audiovizualului, iar contestațiile privind reflectarea campaniei electorale pe internet, de instanțele de judecată.