CCA insistă pe eliminarea publicităţii străine din programele retransmise
https://www.ipn.md/ro/cca-insista-pe-eliminarea-publicitatii-straine-din-programele-retransmise-7967_1002362.html
Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) cere ca toţi radiodifuzorii care retransmit emisiuni străine, fără excepţie, să elimine sau să acopere publicitatea ţărilor de origine, indiferent dacă este în calupurile de publicitate sau în alt spaţiu de emisie. Solicitarea CCA vine ca urmare a unei sesizări din partea Asociaţiei pentru Dezvoltarea Culturii şi Protecţiei Drepturilor de Autor şi Conexe „Apollo”, care a constat astfel de încălcări la un post de televiziune autohton, transmite Info-Prim Neo.
În sesizarea Asociaţiei „Apollo” se spune că postul Pro TV Chişinău a admis publicitate străină în timpul retransmisiei emisiunilor „Vocea României” şi „Dansez pentru tine”.
Reprezentantul postului Pro TV Chişinău a declarat că nu a fost posibilă acoperirea produsului comercial în cele două emisiuni pentru că este vorba de emisie în direct. Dacă se recurgea la blurare, era nevoie să se facă pentru toată imaginea deoarece nu se cunoşteau dimensiunile banner-ului publicitar şi nici ora la care trebuia să apară.
CCA a solicitat ca reprezentanţii postului din Chişinău să comunice cu cei din Bucureşti şi să convină o soluţie, eventual să înregistreze emisiunea, să blureze publicitatea şi apoi să difuzeze imaginile.
Mariana Onceanu-Hadârcă, membru CCA, a avut o poziţie diferită, spunând că e mai important interesul publicului decât respectarea formală a legii. Ea a admis că prin sancţiunile aplicate posturilor TV publicul va fi văduvit de posibilitatea să vizioneze în direct emisiuni interesante.
Preşedintele CCA, Marian Pocaznoi, a spus că legea nu poate fi încălcată, iar postul de televiziune, când a solicitat licenţă de difuzare, s-a angajat să o respecte. Pro TV Chişinău a fost avertizat public şi are 30 de zile să găsească o soluţie.
Potrivit prevederilor legislative, radiodifuzorii care retransmit emisiuni străine sunt obligaţi să elimine publicitatea ţării de origine a emisiunilor, iar plasările de produs în timpul emisiei să le acopere.