logo

Cazurile de propagandă în mass-media vor fi examinate la nivel internaţional


https://www.ipn.md/ro/cazurile-de-propaganda-in-mass-media-vor-fi-examinate-la-7967_1025601.html

Reţeua regională a organizaţiilor de autoreglementare în mass-media, din care fac parte consilii de presă din opt ţări (Armenia, Azerbaidjan, Georgia, Republica Moldova, Ucraina, Belarus, Federaţia Rusă, Tadjikistan) va examina cazurile grave de propagandă informaţională în mass-media. Proiectele regulamentelor de constituire şi de organizare a activităţii unui grup internaţional de experţi care va fi constituit în acest scop, au fost examinate în cadrul unei şedinţe a Consiliului de Presă din Republica Moldova.

„Împreună cu alţi colegi din Reţeua regională a organizaţiilor de autoreglementare media, am decis să creăm un grup de experţi care va examina plângeri în cazurile de propagandă la nivel internaţional, oferind astfel o mai mare greutate constatărilor şi recomandărilor care vor fi elaborate. Astfel, în cele mai grave cazuri de dezinformare şi propagandă informaţională, transmisă de către instituţiile mass-media din alte ţări, consiliile de presă constituente ale Reţelei vor putea depune plângeri către grupul internaţional de experţi care va analiza produsele mediatice şi va emite decizii şi constatări în numele tuturor consiliilor de presă membre ale Reţelei. Bineînţeles, experţii din ţările vizate nu vor participa la luarea deciziilor”, a menţionat preşedinta Consiliului de Presă, Ludmila Andronic.

Din grupul internaţional de experţi al Reţelei organizaţiilor de autoreglementare în mass-media vor face parte câte un reprezentant al fiecărui consiliu constituent. Experţii vor analiza plângerile în cel mult două luni, în baza unor criterii de identificare a mesajelor propagandistice care au fost elaborate şi urmează să fie aprobate în mai 2016, la şedinţa Reţelei care va avea loc în capitala Georgiei, Tbilisi. Membrii structurii transnaţionale vor elabora şi un set de recomandări pentru jurnalişti şi instituţiile mass-media privind contrararea propagandei în media.