logo

Calea Ferată a Moldovei este distrusă de hoţi, declaraţie


https://www.ipn.md/ro/calea-ferata-a-moldovei-este-distrusa-de-hoti-declaratie-7967_1001410.html

Întreprinderea de Stat „Calea Ferată a Moldovei” (CFM) este distrusă de către cei care o conduc. Sunt hoţi, corupţi şi îşi angajează rudele pe post de şefi de direcţii. Acuzaţiile au fost făcute în cadrul unei conferinţe de presă de către membrii Consiliului Naţional Anticorupţie „Moldova mea” şi angajaţi de la CFM, transmite Info-Prim Neo. Preşedintele consiliului, Igor Căldare, a declarat că ministrul transporturilor, Anatol Şalaru, ar fi luat mită 300 de mii de euro pentru funcţia de director la CFM. Aşa la şefie a ajuns Vitalie Struna, care a muncit la o uzină din Paşcani România. Potrivit informaţiilor Consiliului Naţional Anticorupţie, directorul CFM, la câteva luni după numire, încheie un contract cu uzina la care a lucrat anterior cu privire la repararea a 6 trenuri din Republica Moldova. Igor Căldare spune că acest contract nu a fost deloc în interesul Republicii Moldova. Pe lângă faptul că primul tren renovat de această firmă merge prost, CFM s-a obligat să achite despăgubiri peste 890 mii euro dacă până la sfârşitul anului curent nu renovează toate 6 trenuri la această companie. Vicepreşedintele Consiliului Naţional Anticorupţie, Ruslan Popa, a remarcat că din semnarea contractului cu firma din România se urmăreşte falimentarea CFM şi preluarea activelor acesteia la un preţ mizer. Victor Topor, angajat la CFM în funcţia de şef de tren, a comunicat că întreprinderea este condusă de oameni corupţi, toate posturile sunt cumpărate. „Cum credeţi, dacă un om plăteşte 3 mii de dolari ca să devină însoţitor de vagon, ce face mai departe? Desigur că acceptă pasageri fără bilet, face contrabandă, chiar şi cu transmiterea substanţelor narcotice. Aceasta este imaginea călătoriilor de la noi”, a spus Victor Topor. El a mai spus că este constrâns să-şi dea demisia după ce a început să critice conducerea instituţiei. Un alt angajat, Vitalie Şoimu, însoţitor de vagon, a spus că plăteşte din banii proprii reparaţiile cosmetice în vagon şi că la fel procedează fiecare însoţitor, iar întreprinderea oricum scrie că se cheltuiesc bani din buget pentru reparaţia vagoanelor. Lucrătorii de la CFM spun că întreprinderea are mai mulţi angajaţi decât are nevoie şi aceasta pentru că se încasează plăţi de la cei care vor să obţină un loc de muncă la întreprindere.